شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان تهران تاکید کرد: اعضای این کارگروه باید بیش از این فعال باشند.
وی گفت: برخی اعضای کارگروه همراهی مناسبی برای انجام و پیگیری امور ندارند.
حسن بیگی با بیان اینکه برای بررسی و رفع مسائل این حوزه نباید تنها جلسه برگزار کرد، ارسال صورت شرح وظایف کارگروه برای اعضای آن از سوی دبیر کارگروه را خواستار شد و تاکید کرد: مصوبات کارگروه قانونی است، باید اجرایی شود و در نشست های آن نیز بالاترین مقام دستگاه عضو باید شرکت کند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری تهران نیز در پایان این نشست به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان بی هویت در استان نداریم افزود: نهادهای مختلف از جمله دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی آمارهای مختلفی ارائه می کنند.
ثریا شارقی با بیان اینکه در مورد آمار هنوز به جمع بندی نرسیده ایم افزود: در این کارگروه تلاش می شود به کودکان بی هویت، هویت اعطا شود تا مورد سوءاستفاده باندهای قاچاق انسان، اعضای بدن و سایر باندهای تبهکاری قرار نگیرند.
وی گفت: کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در تلاش است هویت کودکان را در بیمارستان مشخص کند.
این مسئول اضافه کرد: هویت کودکان بی هویت در دو قالب فیزیولوژیک و سجلی در بیمارستان دنبال می شود و در صورتی که به نتیجه مشخص نرسد برای تصمیم گیری به دادسرای 25 برای دریافت نظر قاضی ارسال می شود.
شارقی ارائه خدمات بیمه ای با حمایت بیمه سلامت به کودکان بی هویت را از دیگر محورهای این نشست ذکر و بیان کرد: در ساماندهی کودکان بی هویت برخی نهادها از جمله بهزیستی، دانشگاه های علوم پزشکی و فرمانداری وظایفی دارند که بر انجام بهینه آن نظارت می شود.
وی توجه به موضوع مشاوره در امر سلامت خانواده را از دیگر محورهای این نشست ذکر و تاکید کرد: سازمان های بیمه گر از جمله بیمه سلامت برای این مهم هزینه پرداخت کنند.
شارقی ادامه داد: ضرورت پذیرش بخشی از هزینه های مشاوره در نشست مشترک با نظام روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته است و پس از جمع بندی از طریق شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیگیری خواهد شد.
در این نشست موضوع ساماندهی کودکان بی هویت در سطح استان تهران بررسی شد.
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.