از آنجا که فرماندار قرچک در جمع رسانه ها و مدیران روابط عمومی ها آن هم در آستانه روز خبرنگار منظور خود را بیشتر توضیح نداد و ابهام هایی شکل گرفت ایرنا بر آن شد در این زمینه توضیحی ارایه کند.
هرچند این را هم باید پای سختی کار خبرنگاران گذاشت که در روز خبرنگار هم از گزند کم لطفی برخی مسئولان در امان نمی مانند و با تحمل سختی های بسیار در گرفتن اخبار و اطلاعات این رویکردها را هم باید تحمل کنند اما ذکر این نکته ضروری است که روز گذشته (سه شنبه) مراسم تجلیل از خبرنگاران همزمان با گردهمایی مدیران روابط عمومی های مجموعه وزارت کشور در منطقه یک کشور به همت استانداری تهران برگزار شد و در این مراسم مسعود مرسل پور فرماندار قرچک سخنرانی کرد.
وی گفت: گرچه خیلی از دلسوزان دولت تدبیر و امید از تیم رسانه ای دولت چندان رضایت ندارند چون خدمات دولت در کشور منطبق با اطلاع رسانی نبوده اما ما با تاسی از مقام عالی وزارت کشور در سطح ملی و نیز استاندار تهران بر آن شدیم در حوزه شهرستانی، ارتباطات موثر، مفید و بموقع با خبرنگاران روابط عمومی ها به عنوان چشم و گوش مدیران و مردم داشته باشیم.
وی همچنین مدعی شد که انتقال گوشزدها، تذکرها و نظرات مردم ازطریق رسانه ها و روابط عمومی ها سبب شده فاز به فاز اقدامات و خدمات دولت را به مردم از این طریق اطلاع رسانی و در این زمینه طرحی نو ایجاد کند.
مرسل پور ادامه داد: روابط عمومی ها و خبرنگاران ما اولین مرتبطان با فرماندار بودند گرچه خبرگزاری جمهوری اسلامی « یک بی مهری و کم لطفی» به شهرستان قرچک داشت.

**ماجرا چه بود
شورای حمل و نقل قرچک 14 تیرماه جاری در مصوبه ای عبور ناوگان عمومی شهرستان های ورامین و پیشوا را از داخل این شهر ممنوع اعلام کرد و فقط به آنها اجازه داد از کنارگذر آن هم بدون توقف برای پیاده کردن مسافر عبور کنند.
خبرنگار ایرنا خبر این مصوبه را منتشر کرد؛ مصوبه ای که اجرای آن گلایه اهالی و مسئولان دو شهرستان دیگر که برای تردد باالاجبار باید از قرچک رد شوند را به دنبال داشت.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارش خود ابتدا با فرماندار قرچک و دیگر مسئولان این شهرستان مصاحبه کرد و در بخش نخست گزارش خود نیز سخنان آنان را آورد؛ به دنبال آن گلایه فرماندار ورامین و دیگر مسئولان و اهالی دو شهرستان که طرح مشکل کرده بودند را نوشت.
در گزارش ایرنا همه اصول بی طرفی و امانتداری رعایت و ایرنا تنها روایتگر مساله و نظرات طرف های این مشکل بوده است.
در پی آن فرماندار قرچک در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی با لحن نامناسبی ابتدا خبرنگار ایرنا را به پیگیری امور شخصی متهم و سپس اعلام کرد که حق شرکت در جلسات و رویدادهای این شهرستان را ندارد.
مرسل پور حتی در جریان سفر استاندار تهران به شهرستان قرچک به مسئول روابط عمومی خود دستور داد که از حضور خبرنگار ایرنا در این جلسه جلوگیری کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی که نگاه فرابخشی به موضوعات دارد به علت حفظ تعامل و روحیه همکاری با این نهاد حتی باوجود منع ورود خبرنگارش به جلسات در قرچک اقدامی نکرد تا با مذاکره با این مسئول بتوان موضوع را پیگیری کرد تا اینکه روز گذشته فرماندار بصراحت علیه خبرگزاری جمهوری اسلامی موضع گرفت و آن را به بی مهری متهم کرد.
ایرنا نقد را می شناسد، خودش را موظف به نقد دیگران می داند و بدیهی است که باید نخست نقدپذیر باشد اما از آنجا که این رویکرد فرماندار قرچک نقد تعریف نمی شود و وی در فضایی رسانه ای ابهامی ایجاد کرد، درادامه رسالت خود ناچار به توضیح و روشن سازی موضوع شد.
خبرنگار ایرنا که اخبار شهرستان قرچک را بازتاب می دهد روز گذشته در جلسه حضور داشت و اصرار کرد که با فرماندار دراین باره صحبت کند اما وی بعد از سخنرانی خود، جلسه را باشتاب ترک کرد.
در این جلسه استاندار تهران وقتی پشت تریبون قرار گرفت بصراحت از نقش رسانه ها و خبرنگاران در سالم سازی محیط جامعه سخن گفت و تاکید کرد: هرجا امور با شفافیت پیش رفت موفق بودیم و هرکجا خبرنگاران را راه ندادیم دچار مشکل شدیم.
محمد حسین مقیمی اظهارداشت: خبرنگاران و روابط عمومی ها می توانند با شفافیت به سالم سازی فضای جامعه و دوری آن از فساد، تبعیض و رانت کمک کنند.
مسعود مرسل پور در 29 تیرماه سال 94 به عنوان فرماندار شهرستان تازه تاسیس قرچک معرفی شد و در زمان فعالیت وی، انتشار افزون بر 270 خبر از این شهرستان کوچکترین اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی در این حوزه به شمار می رود که بررسی محتوای این اخبار نشان می دهد چقدر در اطلاع رسانی از اقدامات دولت در منطقه و نیز بروز مشکلات و بحران ها نقش داشته است.
تلاش های خبرگزاری جمهوری اسلامی در اطلاع رسانی بموقع از رویدادها و مشکلات شهرستان که از بروز بحران در منطقه در مقاطع مختلفی جلوگیری کرده موجود و قابل استناد است که آمادگی وجود دارد درصورت ضرورت همراه با جزییات کامل و مصداق به مصداق از ابتدای حضور فرماندار کنونی این شهرستان اطلاع رسانی شود.
17 مرداد مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در مزارشریف ( سال 1377) روز خبرنگار نام دارد.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.