حالا دیگر خیلی ها در ایران و حتی خارج از کشور سپنتا نیکنام را می شناسند و نیازی به توضیح ندارد که عضو زرتشتی شورای یزد بود که با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام رای مردم این شهر پس از چندماه به وی بازگشت و اجازه یافت به عنوان نماینده ملت ادامه فعالیت دهد.
فردی که شهرتی جهانی یافته و معتقد است رسانه ها در بازگشتش به شورا نقش بسیار مهمی ایفا کردند؛ می گوید باور دارد حالا مسئولیتش از قبل بسیار بیشتر هم شده و در روز خبرنگار، از آنجا که این مناسبت با نشست شورای عالی استانها در تهران مصادف شده و در پایتخت به سر می برده، به تعدادی از رسانه ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز سر زده تا به خبرنگاران این رسانه خداقوت و تبریک بگوید.
نیکنام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر یزد با 22 هزار رای به عنوان نفر هفتم، برای دومین بار به عضویت در این شورا انتخاب شد که با شکایت یکی از کاندیداها از عضویت در شورای شهر تعلیق و سرانجام با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 30 تیر 1397 رفع تعلیق شد و پس از حدود 9 ماه بر کرسی شورا تکیه زد.
حضور وی در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ظهر چهارشنبه 17 مرداد انجام شد.
در چنین روزی در سال 1377 محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان به همراه تنی چند از دیپلمات ها در محل کنسولگری ایران به دست طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت 17 مرداد را روز خبرنگار می نامند.
این عضو زرتشتی شورای شهر یزد در جریان دیدار با خبرنگاران ایرنا و گپ و گفت با اهالی این رسانه نشان داد که بواقع رسانه و ظرفیت های آن را می شناسد؛ به چند پرسش تخصصی خبرنگاران در آن لحظه پاسخ نداد و از آنان اجازه گرفت که به علت دوری 9 ماهه از شورا، در مهلت مشخص دیگری پس از بررسی موضوع پاسخ خبرنگاران را بدهد زیرا می داند که اگر سخنی به زبان می آورد باید برمبنای مشخص باشد و به آتیه آن نیز فکر کرده باشد.
خبرنگاران ایرنا نیز در هر سرویس پس از مشاهده وی گرد او جمع شدند و چندین نوبت با همدیگر عکس یادگاری گرفتند؛ تقریبا همه مخاطبان وی در خبرگزاری بازگشتش به شورا را تبریک گفتند و اعلام داشتند که از این رویداد خوشحالند.
وی در خلال گفت وگو با خبرنگاران ایرنا وقتی مطلع شد یکی از هم کیشان زرتشتی او نیز در این خبرگزاری استخدام و مشغول به فعالیت است اظهار خرسندی کرد.
نیکنام عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد در جریان حضور در بخش های مختلف خبرگزاری ایرنا درباره رای مجمع تشخیص مصلحت و تایید عضویتش در شورای شهر یزد نیز صحبت کرد و گفت: هر عقیده و مذهبی که داریم باید برای ایران کار کنیم.
وی افزود: زیبایی حضور دوباره من در شورا به این بود که همه ارکان کشور روی کار آمدند تا این اتفاق بیافتد.
نیکنام یادآور شد: در جریان بازگشت دوباره به شورای شهر یزد عزم ملی را دیدم؛ همه از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استانها و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این موضوع نقش داشتند اما نمی توان نقش رسانه ها را نادیده گرفت.
نیکنام تاکید کرد: از اینکه همه دست ها برای وحدت و اتحاد بالا آمده خوشحالم.
وی تاکید کرد: برای تشکر به خبرگزاری ایرنا آمدم؛ اگر رسانه ها کمک نمی کردند، موضوع اینطور نمی شد.
این عضو شورای شهر یزد در جریان صحبت با خبرنگاران ایرنا به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار نیز اشاره و درخواست کرد که فرهنگ این موضوع را رسانه ها جا بیاندازند که به جای مردادماه امرداد به کار ببرند زیرا امرداد یعنی جاودانگی.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خبرگزاری رسمی کشور است که از سال 1313 فعالیت دارد و پیش از انقلاب با عنوان آژانس پارس شناخته می شد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.