شهناز کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 700 دانش آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی با اشاره به روند جهش تحصیلی در سال تحصیلی 98-97 گفت: دستورالعمل جهش تحصیلی خردادماه به مناطق و مدارس ابلاغ شده و دانش آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند برای پایه های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم اقدام کنند.
کریمی افزود: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی می توانند با مراجعه به مدرسه خود، درخواستشان را به مدیر اعلام کنند تا براساس شرایط و دستورالعمل ابلاغی به مدارس نسبت به ثبت اطلاعات فردی، خانوادگی و عملکرد تحصیلی دانش ‌آموزان و نوبت گیری متقاضیان در سامانه جهش تحصیلی اقدام شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با بیان اینکه تمامی مراحل ثبت نام دانش آموزان برای انجام جهش تحصیلی به صورت الکترونیکی انجام می شود، اظهار داشت: دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی بعد از نوبت گیری در تاریخ اعلام شده برای انجام ارزیابی و تست تخصصی هوش به آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران معرفی می شوند.
گفت: دانش آموزان در صورت موفقیت در این مرحله می توانند شهریورماه در آزمون پایه مربوطه شرکت کنند.
کریمی افزود: مدارس می توانند نتایج جهش تحصیلی را در سامانه مشاهده کنند و دانش آموزان نیز با مراجعه به مدرسه خود از نتایج مطلع خواهند شد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی برای یک پایه بیشتر نیازمند مجوز شورای عالی آموزش و پرورش هستند، افزود: همچنین دانش آموزانی که می خواهند برای بار دوم جهش تحصیلی انجام بدهند، تقاضای آنان باید به کمیسیون خاص منطقه ارجاع داده شود تا درباره درخواست آنان تصمیم گیری شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهرتهران گفت: امسال تا 24مردادماه برای جهش تحصیلی نوبت دهی شده است.
به گزارش ایرنا، مطابق بند «ب» ماده 18 مصوبه جلسه 793 مورخ 23 آبان ماه 88، شورای عالی آموزش و پرورش، آیین نامه پیشرفت تحصیلی و تربیتی، تایید صلاحیت هوشی و ویژگی های روانی دانش آموزان ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی یک پایه به عهده سازمان آموزش و پرورش استثنایی گذاشته شده است.
جهش اول به سوم و جهش برای بار دوم در دوره ابتدایی سال 95 بر اساس مصوبه شورای عالی و نامه وزارتی و با رعایت مفاد مندرج در آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی به کمیسیون استان ها واگذار شد.
دانش ‌آموزان مقطع ابتدایی متقاضی برای جهش تحصیلی باید در کارنامه خود سطح خیلی ‌خوب را در تمام دروس کسب کرده باشند.
یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در شهر تهران در مقاطع مختلف تحصیلی در 4 هزار و 89 مدرسه تحصیل می کنند.
دانش آموزان ابتدایی شهر تهران 590هزار هستند.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.