نماینده مردم تهران گفت: تریبون‌های عمومی باید موج امیدواری در جامعه ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، پروانه مافی ظهر امروز با حضور در مراسم هم‌اندیشی شوراهای شهرستان پردیس که در روستای کرشت این شهرستان برگزار شد با اشاره به اتکای پایه‌های نظام و انقلاب بر مردم‌سالاری و توجه به مردم، وجود شوراها و تشکیل آنها را نعمتی برای جامعه و مسئولان دانست و گفت: این توانایی نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی است که توانسته از میان مردم عده‌ای را تعیین کند که نظارت بر فعالیت اجرایی دستگاه‌ها داشته باشند.

وی به اهمیت کار شوراها و نقش آنها در پیشرفت شهر و روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به قوت تاثیر فعالیت شوراها در جامعه متاسفانه قوانین دست و پا گیر و مزاحمی هم برای شوراها هست که برای رفع آن در مجلس تلاش می‌شود. شهرداری‌ها مهمترین دستگاهی هستند که نظارت منسجم و دائمی شوراها را می‌طلبد.

مافی با بیان اینکه ما در حال حاضر در شرایط ویژه اقتصادی زندگی می‌کنیم به افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی اشاره کرد و متذکر شد: این روزها مردم بیش از هر زمانی نیاز به موج امید در جامعه دارند. من خواهش می‌کنم تریبون‌های عمومی دست افرادی باشد که موج امیدواری را در جامعه بالا ببرد.

وی خطاب به ائمه جمعه‌ها اظهارداشت: امامان جمعه در خطبه‌های خود مردم را امیدوار کنند اما این مبنی بر گفتن دروغ و گزافه‌گویی نیست زیراکه در این موقعیت خاص دلسرد کردن مردم گناهی کبیره است.

مافی تصریح کرد: ما الان در جامعه دو جبهه متفاوت داریم که بیشتر مردم را حیران و هراسان می‌کنند و اینها کاملا مشخص است قصد براندازی نظام را دارند.

وی با اشاره به تفسیر امام(ره) از سوره‌حمد گفت: بنیانگذار انقلاب تفسیر زیبایی از سوره حمد دارند که لازم است ملکه ذهن‌مان شود. ایشان می‌فرمایند"جهنم جایی است که مردم با هم دعوا دارند و همدیگر را سرزنش می‌کنند و برعکس آن بهشت جایی است که مردمش با هم مهربان هستند و از دیدن هم لذت می‌برند و کلام‌شان مهربانی است". ما نباید بگذاریم وضعیت این‌گونه پیش برود و تریبون دست افرادی بیفتد که سم ناامیدی بر مردم می‌پاشد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و هیچ چیز نباید از مردم پنهان بماند. هر جا پنهان کاری هست بدانید خلافی صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به شورای‌شهر تهران گفت: شورای‌شهر تهران پرچم شفافیت را بالا گرفته و در همه زمینه‌ها از بودجه گرفته تا سایر امور با صراحت و شفافیت عمل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.