حجت الاسلام میرزا مهدی منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال گذشته 10 میلیارد و 890 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد که پیش بینی می کنیم امسال به 13 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و صنعت از محورهای توسعه این شهرستان محسوب می شوند، ولی زکات جمع آوری شده بیشتر توسط فطریه و مستحبات جمع آوری شده است.
مسئول اجرایی زکات شهرستان ری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هشت و نیم برابری زکات در این شهرستان نیاز است تا همه کشاورزان و صنعتگران در این حوزه وارد عمل شوند.
وی افزود: 70 درصد زکات جمع آوری شده سال گذشته در سرفصل نیازهای ضروری، تجهیز مسکن، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و زیارت اولی های مشهد مقدس هزینه شد.
حجت الاسلام منصوری ادامه داد: 30 درصد زکات جمع آوری شده نیز در طرح های عمرانی هزینه شد که 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از این مبلغ نیز برای ساخت مسجد جامع در زمان آباد مورد استفاده قرار گرفت.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) بیش از 860 هزار نفر جمعیت و پنج شهر شهرری، قیامدشت، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو دارد.
با وجود تولید سالانه 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی و 2 شهرک صنعتی شمس آباد و تهران در محدوده این شهرستان، بیشترین میزان زکات توسط فطریه و مستحبات جمع آوری می شود.
زکات در لغت به 2 معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد. گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.