نتایج اولیه آزمون سراسری سال 97 دهم مردادماه به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 15 تا 20 مردادماه می‌ توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته‌ اقدام کنند.
عزیزالله بابلی بهمئی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بنا بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی اقدامی فرایندی است، اظهار داشت: ممکن است داوطلبانی در پایه نهم و در جریان هدایت تحصیلی انتخاب رشته خوبی انجام نداده باشند که پایگاه های انتخاب رشته کنکور بهترین مکان و آخرین فرصت برای اصلاح این فرایند محسوب می شود.
وی با اشاره به شعار پایگاه های انتخاب رشه کنکور سراسری مبنی بر «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد، تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید» تاکید کرد: مشاوران در این پایگاه ها، انتخاب رشته نمی کنند بلکه به داوطلبان مشاوره می دهند تا آنان متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود و با دانش فراوان تصمیم گرفته و آگاهانه انتخاب رشته کنند.
بابلی گفت: اطلاعات و نشانی پایگاه های انتخاب رشته کنکور به تفکیک در سایت آموزش و پرورش تهران به نشانی http://tehranedu.ir درج شده و با توجه به استقبال متقاضیان و درخواست مناطق، این تعداد به 70 پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری، یکصد و 10 مشاور آموزش دیده و متخصص از بیش از 800 مشاور شهر تهران با مدارک کارشناسی ارشد، دکترا یا دانشجوی دکترا به داوطلبان مشاوره می دهند و آمادگی داریم در صورت نیاز تعداد مشاوران را در پایگاه ها افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه هزینه های پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری دولتی است، اظهار داشت: این پایگاه ها با هزینه مصوب کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به متقاضیان خدمت رسانی می کنند.
بابلی گفت: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری تخفیف هایی برای فرهنگیان، خانواده های شهدا و افرادی که توان مالی ندارند، در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پروش نگاه درآمدی به پایگاه های انتخاب رشته کنکور ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما در این پایگاه ها، آموزش، کمک و مشاوره به داوطلبان برای شناخت و آگاهی از رشته های مختلف تحصیلی است تا آنان براساس توسعه متوازن و متناسب با علاقه، استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته کرده و به دانشگاه راه یابند.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با مقایسه روند انتخاب رشته کنکور سراسری در سال های گذشته و امروز افزود: در گذشته دور داوطلبان تنها امکان 14 انتخاب رشته را داشته و ترازهای کسب شده و کمیت مطرح بود اما امروزه داوطلبان امکان انتخاب 150 رشته را دارند و امکان ورود آنان به دانشگاه تسهیل شده و رقابت تنها در چند رشته محدود است.
بابلی با اشاره به اینکه دلسوزترین افراد و بهترین مشاوران برای فرزندان، والدین هستند، گفت: ما به خانواده ها توصیه می کنیم که برای انتخاب رشته به مراکز دولتی اعتماد کنند، ما در این مراکز ضمن معرفی رشته ها به خانواده ها و داوطلبان، آموزش های لازم برای انتخاب رشته را می دهیم تا داوطلبان عاقلانه و متناسب با استعداد و توانایی خود انتخاب رشته کنند.
وی با بیان اینکه انتخاب رشته فرایند بسیار سخت و پیچیده ای نیست، اظهار داشت: در مراکزی که هزینه های سنگینی دریافت می کنند، در انتخاب رشته، تفاوتی میان انتخاب یک تا 150 وجود ندارد و به داوطلبان توصیه می کنیم که براساس رغبت، استعداد، توانایی، تیپ شخصیتی و آینده شغلی انتخاب رشته کنند و تحت تاثیر جو حاکم و رغبت تزریقی قرار نگیرند.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران گفت: وقتی داوطلب رشته خود را براساس علاقه انتخاب کند، شوق یادگیری در او ایجاد خواهد شد و چیزی مانع یادگیری نخواهد شد اما اگر رشته ای را بدون علاقه انتخاب کند، در آن رشته موفق نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نهم مردادماه در نشست خبری اظهار داشت: آزمون سراسری 97 روزهای 7 و 8 تیرماه با شرکت یک میلیون و 12 هزار و 327 نفر در 497 حوزه امتحانی داخل کشور و 25 حوزه امتحانی خارج از کشور با سلامت و امنیت بالا برگزار شد.
ابراهیم خدایی گفت: تمامی داوطلبان آزمون سراسری 97 مجاز به انتخاب رشته شده اند.
خدایی افزود: افرادی که در کنکور شرکت نکرده و یا حتی ثبت نام نکرده اند نیز در مدت زمان انتخاب رشته (15 تا 20 مردادماه) می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و از رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 97 دهه سوم شهریورماه اعلام می شود.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.