حسن ضیائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش حسن آباد فشافویه از جنوب با استان های قم و مرکزی و از شمال با کلانشهر تهران هم مرز است، اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی این بخش به دلیل قرار گرفتن در حاشیه تهران، بیشتر وارداتی است.
وی تصریح کرد: حسن آباد با وسعت یک هزار و ٧٠٠ کیلومتر مربع دروازه ورودی مسافران و گردشگران خارجی و محل ورود ١٧ استان به تهران است که با وجود این همه مراکز مهم، برخی از مشکلات زیست محیطی موجب بدنامی این منطقه شده است.
بخشدار حسن آباد ادامه داد: سوزاندن پسماند کابل های مسی و لاستیک های فرسوده در این شهر که با دود فراوان همراه است به معضلی برای سلامت محیط زیست تبدیل شده و اقدام اساسی در مهار آن امری ضروری بشمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این حسن آباد با وجود پراکندگی زیاد، زمین های کشاورزی ، وجود کشتارگاه و مراکز صنعتی جولانگاه سگ های پرسه زن است که این مشکلات با تاسیس دفتر نمایندگی محیط زیست بهتر حل می شود.
ضیایی بیان کرد: شهرک صنعتی شمس آباد تنها شهرک در خاورمیانه است که ١٧ کیلومتر طول و ٢ هزار و ٨٠٠ واحد صنعتی و ٣٥ هزار نیروی کار دارد، بنابراین کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی در این بخش باید به صورت تخصصی و با نیروهای حرفه ای انجام گیرد.
وی اضافه کرد: اداره محیط زیست شهرستان ری به رغم تمام تلاش های مستمر و شبانه روزی نمی تواند متخلفان و پسماند سوزان را در سطح وسیع حسن آباد فشافویه مهار کند.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.