محمد مهمان نواز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بر اساس آئین نامه و دستورالعمل سرویس مدارس، تأمین سرویس های دانش آموزی مدارس، وظیفه شهرداری و سازمان تاکسیرانی است لذا فعالیت افراد تحت عنوان سرویس، منوط به اخذ مجوز از این سازمان است.
وی گفت: سال گذشته 350 دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس در ین شهر فعالیت می کردند که نیمی از رانندگان این خودروها را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل می دادند.
وی تصریح کرد: با بررسی های صورت گرفته و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان آموزش و پرورش ، نیاز مدارس به سرویس دانش آموزی شخصی 450 دستگاه پیش بینی شده که سازمان تاکسیرانی آماده است تا این سرویس ها را ساماندهی و در اختیار مدارس قرار دهد.
مهمان نواز تصریح کرد: هر سرویس شخصی حداکثر می تواند 5 دانش آموز را جابجا کند و در صورتی که دانش آموزان یک سرویس از این تعداد بیشتر باشد لازم است تا با هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان اتوبوسرانی ، از مینی بوس و یا اتوبوس استفاده شود.
وی کرایه سرویس های دانش آموزی در سال گذشته را 900 هزار ریال ماهانه اعلام کرد و از افزایش 12 درصدی نرخ کرایه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ورامین افزود: افراد متقاضی برای فعالیت در قالب سرویس مدارس باید درخواست خود را به سازمان تاکسیرانی ارائه داده و گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد ارائه کنند.
مهمان نواز ادامه داد: تأئید اصالت خودرو از سوی پلیس راهور و نیز داشتن بیمه شخص ثالث و بیمه سرنشین از دیگر الزامات اخذ سرویس مدارس است.
وی گفت: در صورت تأئید شدن تمامی استعلامات ، به فرد مجوز و برچسب سرویس دانش آموزی ارائه می شود و بدیهی است که از فعالیت افرادی که خودرو آنان فاقد این برچسب است جلوگیری می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از 48 هزار دانش آموز در مدارس ورامین مشغول به تحصیل می باشند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.