به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران،شعبان خسروی گفت: طی گشت و پایش ماموران محیط زیست شهرستان ملارد، پنج واحد ذغال گیری درسطح شهرستان شناسایی شد که پیگیری لازم باارگانهای مربوطه درجهت جمع آوری و تخریب آنها صورت پذیرفته است.
وی افزود:کوره های غیر مجاز تولید ذغال چوب در شهرستان ملارد مشکلاتی از قبیل تغییر کاربری اراضی، آلودگی شدید هوا و همچنین مزاحمت برای اهالی منطقه را ایجاد کرده اند.
خسروی در پایان با اشاره به قلع و قمع تعداد قابل توجهی از واحدهای غیر مجاز کوره های ذغال درسال گذشته خاطرنشان کرد: درسال جدید پایش واحدهای غیر مجاز و آلاینده محیط زیست افزایش یافته و مطابق قانون برخورد می شود .

*تحویل دو بهله دلیجه به محیط زیست در شهرستان اسلامشهر
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تحویل 2 بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه خبر داد.
سعید شهند گفت: در پایان هفته گذشته یکی از شهروندان دوست دار طبیعت با مراجعه به اداره محیط زیست 2 بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه را به مامورین یگان حفاظت این اداره تحویل داد.
وی افزود: این پرندها پس از تیمار اولیه، جهت اقدامات درمانی و کنترلی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.
دلیجه از جمله پرندگان بومی ایران است و از راسته غواص سانان، تیره شاهینیان می باشد و زیست گاه این پرنده در مناطق باز،درخت زارها و حاشیه تالاب ها، روی تیرهای برق و صخره ها در نزدیکی شهرها و روستاها بوده، در علف زارها، سواحل، کشت زارها، فضای باز جنگل‌ها و گاهی در شهرها دیده می شود و در لانه متروک کلاغ و زاغی یا روی صخره های بلند، ساختمان‌ها و گاهی در شکاف درخت‌ها زاد و ولد می کند.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.