به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 (شهرری)، احمد صفوی در مورد طرح بهسازی و توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: عملیات این طرح با سابقه از سال 1372 آغاز و در سال 1388 با اصلاح قانون حمایت از نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم های مطهر ادامه پیدا کرد.
قانون حمایت از طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حرم عبدالعظیم(ع) در سال ۱۳۸۴ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.
صفوی با اشاره به اینکه با اجرای این قانون باید 10 درصد از درآمد حاصل از فروش اراضی متعلق به دولت در استان تهران به منظور تامین معوض املاک واقع در طرح نوسازی حرم اختصاص یابد، گفت: وسعت این طرح نیازمند مشارکتی همه جانبه بود و به همین دلیل در قالب قانون حمایت از توسعه حرم های مطهر قرار گرفت.
شهردار منطقه 20 تصریح کرد: اجرای این طرح مهم در اولویت های مدیریت شهری بوده و هر سال بخشی از اعتبارات برای تملک و اجرای بخشی از این طرح مهم هزینه شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون 181 پلاک از املاک معارض با طرح با اعتباری بالغ بر 910 میلیارد ریال تعیین تکلیف شده و برای 515 ملک باقیمانده نیز حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
صفوی به راهکارهای مدیریت شهری برای به سرانجام رساندن این طرح چندین ساله اشاره کرد و گفت: جلب نظر وزارت مسکن برای اجرای قانون حمایت از توسعه حرم های مطهر، بازنگری طرح توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی مواردی است که مدیریت شهری منطقه 20 در دستور کار دارد تا این طرح تسریع یابد.
وی افزود: بخشی از املاک تملک شده در این مدت برای توسعه صحن های آستان حرم نیز اختصاص یافته است و ساخت سازه شبستان امام خمینی(ره) از پروژه های توسعه حرم است که در محدوده آستان با همکاری شهرداری انجام شد.
شهردار منطقه 20 اضافه کرد: پیاده راه های ضلع شمال و شرق حرم، پارکینگ های ضلع جنوب و شرق حرم، دسترسی به بزرگراه امام علی(ع)، مرمت کاروانسرای صفوی، ساماندهی و جداره سازی خیابان حرم از جمله مهمترین پروژه های انجام شده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.
وی گفت که احداث ایستگاه مترو ضلع شرق حرم مطهر و برنامه ریزی برای تملک املاک خیابان آستانه به ادیب کاشانی از پروژه های در دست انجام است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.