به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: استفاده ابزاری از شهدا برای رسیدن به قدرت موجب تخریب و آسیب به فرهنگ ایثار و شهادت می شود.
وی با بیان اینکه داشتن روحیه شهادت طلبی به مفهوم جنگ طلبی نیست، افزود: روحیه ایثارگری و شهادت طلبی مردم ایران، سبب استقامت و پیروزی در برابر قدرت های سلطه طلب جهان شده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با هدف دفع توطئه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلام یک الزام و ضرورت به شمار می رود.
وی یادآور شد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با روحیه شهادت طلبی و ایثارگری موجب عقب نشینی و شکست دشمن شدند و توانستند مکتب ایثار و شهادت را زنده نگه دارند.
جمالی پور با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقص و کمبود وجود دارد اظهار داشت: باید از روحیه مردم در دوران دفاع مقدس عبرت گرفت، چرا که در دفاع از ارزش های رزمندگان موفق نبوده ایم.
وی با بیان اینکه شهدا بهترین عنصر در راستای حفظ وحدت و صیانت از انقلاب هستند، افزود: قبور شهدا باید در روستاها به یک کانون فرهنگی برای اجماع ملی و منطقه ای تبدیل شوند.
فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: هر فضایی برای تدفین شهدا مناسب نیست و باید حرمت آنها حفظ شود و قبور آنها در مکان های مناسب جانمایی شود.
رئیس امور مساجد شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رفع شبهات و دغدغه جامعه در بسیاری از زمینه ها می شود، گفت: روایتگری های دوران دفاع مقدس نباید مختص به زمان خاصی باشد بلکه در طول سال در مدارس انجام شود.
حجت الاسلام مهدی اصلانی افزود: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و لازم است تا یادواره های بیشتری برگزار شود.
وی ادامه داد: کاستی های فراوانی اکنون در حوزه دانشگاه ها و عرصه های فرهنگی وجود دارد که نیاز است بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.
جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز چهارشنبه با حضور فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس امور مساجد و دیگر مسئولان شهرستان ری برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
این شهرستان دارای 2 هزار و 743 شهید، 7 هزار و 300 جانباز و 500 آزاده است و پس از قم دومین شهر ایران از نظر تقدیم شهید مدافع حرم آل الله با 50 شهید است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.