مجید صفری روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند که با حضور شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهر، معاونان فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی و محدودیت های ارزی، اظهار داشت: این شرایط فعلا ادامه دارد و ممکن است برخی اقدامات را نیز تحت شعاع قرار دهد.
وی با بیان اینکه همه باید تابع سیاست های کلان کشور باشیم، افزود: عبور از بحران کنونی، یکی از مهم ترین سیاست های دولت است که قطعا با تدبیر، اندیشه و مقاومتی که در همه امور وجود داشته است، از این مسیر به سلامت عبور خواهیم کرد.
صفری با اشاره به اینکه مسئولان باید در خصوص مسائل حوزه فعالیت خود، حساسیت دوچندانی داشته باشند و در صورت وجود مسئله ایی شخصا ورود کنند، خاطرنشان کرد: باید اتفاقات را رصد کرده و بی تفاوت از کنار مسائل عبور نکنیم که در این میان نقش شهرداران و نهادهای خدماتی بیشتر است.
فرماندار شهرستان دماوند یادآورشد: قبل از وقع هرگونه معضل و واقعه ایی در مرحله نخست تدبیر و در مرحله دوم پیشگیری لازم است زیرا باید قبول کنیم که وارد عرصه جدیدی شده و نباید از قافله عقب بمانیم.

**زنگ خطر تفکیک اراضی و باغات در دماوند
صفری در ادامه با تاکید بر نظارت جدی بر ساخت و سازها، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در شهرستان وجود دارد، هجمه جدیدی برای تفکیک اراضی و باغات در دماوند است و این مهم زنگ خطر بزرگ برای ماست.
وی با تاکید بر اینکه با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، گفت: مواردی گزارش شده که اراضی و باغات به صورت سازماندهی شده در حال تفکیک هستند که باید کنترل و مدیریت شود.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرداران حریم شهرها را به شدت مراقب باشند، بیان کرد: طی هفته های گذشته عملیات آزادسازی اراضی را در برخی نقاط شهرستان شاهد بودیم و اقدامات خوبی نیز انجام شد.
صفری افزود: با توجه به تصمیمات صورت گرفته در شورای تأمین شهرستان دماوند، اگر بگوییم ساخت و ساز نشود غیر کارشناسی است ولی برای جلوگیری از این اتفاق، مقرر شد تا هرگونه خلاف اعلام و مقابله و ساخت و سازهای قبلی نیز سامان گیرند.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی را مدیریت صحیح مصرف برق و آب دانست واظهارداشت: با تدبیر استاندار تهران و تغییر ساعت کار دارات، شاهد کاهش 4هزار مگاواتی مصرف برق در ادارات سطح استان بودیم.
وی با تاکید براینکه با ادارات پر مصرف در بخش آب و برق برخورد می شود، یادآورشد: برق را می توان از روش های دیگر تامین کرد ولی در صورت بحرانی شدن مصرف آب، هیچ راهکاری وجود ندارد؛ این موضوع را باید جدی گرفت.

**شهرداری ها آرامستان ها را سامان دهند
فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر ساماندهی آرامستان های سطح شهرستان، گفت: یکی از وظایف شهرداری ها نظارت بر آرامستان ها است که با توجه به محدودیتی که در آرامستان های منطقه وجود دارد، پیش بینی برای افزایش ظرفیت این مکانها ضروری است.
وی ادامه داد: یکی از مناطق پیش بینی شده در شهرستان منطقه دهن است که می توان با در نظر گرفتن شرایط این منطقه برای کل شهرستان مدنظر قرار داد.
صفری همچنین در ادامه سخنان خود به ساماندهی منطقه گردشگری دریاچه تار و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، واگذاری مدیریت آب روستاها به شوراها و دهیاری ها و مسکوت ماندن فروشگاه های زنجیره ایی برای جلوگیری از آسیب به دیگر کسبه ها تاکید کرد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.