بیش از 80 درصد ازعرصه های کشور زیر پوشش منابع طبیعی قراردارد که جزو ارزشمند ترین سرمایه های محسوب شده و به عنوان بستر توسعه پایدار قلمداد می شوند.
با عنایت به اهمیت منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت های الهی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در کشور ما این وظیفه خطیر بر دوش جنگلبانان می باشد.
از آنجائی که جنگلبانان این قشر پرتلاش و زحمتکش در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور هستند و با فداکاری و ایثارگری های خود در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند و به دنبال این فداکاری ها امروز عنوان پر افتخار مدافعان حریم طبیعت را برای خود برگزیده اند، اما باید گفت حق مطلب در مورد این عزیزان به شایستگی ادا نشده و جایگاه و نقش جنگلبانان به درستی برای اذهان عمومی تبیین نشده است.
با هدف تبیین این جایگاه و معرفی و افزایش آگاهی نسبت به فعالیت های این دلاوران سرزمین پهناور ایران اسلامی سال گذشته به همت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و جمعیت حامیان زمین در اقدامی مبارک اولین جشنواره ملی روز جنگلبان برگزار شد و خوشبختانه امسال نیز در نهم مرداد دومین دوره این جشنواره با رویکرد جنگلبان و خانواده در بوستان گفتگو برگزار می شود.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگلبان و با آرزوی سلامتی برای جانبازان محافظ منابع طبیعی، از آفریدگار طبیعت برای همکاران سخت کوشمان در سراسر کشور که در کسوت جنگلبانی مشغول انجام وظایف مقدس خود هستند توان روز افزون و سلامتی و تندرستی خواستاریم و امید آن داریم که با افزایش آگاهی مردم، ایرانی سرسبز و آباد داشته باشیم و 'هرفرد ایرانی خود یک جنگلبان' باشد.
*مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.