به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در جریان سفر به شهرستان رباط کریم و بازدید از پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان به ویژه کانال پمپاژ کانال محمدیه اظهار داشت: استان تهران دارای 178 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای آب است که در سال گذشته 5 میلیون و 800 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید شد.
وی وسعت اراضی کشاورزی این استان را یک میلیون و 100 هکتار اعلام کرد و افزود: از نظر وسعت اراضی کشاورزی این استان نسبت به سایر استان ها در رده پایین قرار دارد.
ذوالفقاری میانگین تولید محصولات کشاورزی به ازای هر متر مکعب آب در کشور را 1.4 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با توجه به توسعه گلخانه ها و سیستم نوین آبیاری در استان تهران میانگین تولید محصولات به ازای هر متر مکعب 2 کیلوگرم است.
ذوالفقاری افزود: این شهرستان دارای 8 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در سال گذشته 160 هزار تن انواع محصول تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان رباط کریم با دارا بودن 4 هزار هکتار اراضی باغی 10 درصد باغات استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ابراز امیدواری کرد که به منظور آبگیری اراضی تحت پوشش در روستاهای رباط کریم، 2 ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه در هفته دولت راه اندازی شود.
همچنین در این بازدید فرماندار شهرستان رباط کریم نیز اظهار داشت: پیش از هفته دولت، باید مدیران مربوطه نسبت به افتتاح ایستگاه های پمپاژ در رباط کریم اقدام کنند و خوشبختانه هیچ مدیری مشکل مالی ندارد.
سید مهدی ساداتی تاکید کرد: با اجرای قوانین با کسانی که مانع حق آبه رباط‌ کریم می شوند برخورد جدی و قاطع شود.
وی گفت: یک ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه از سوی شرکت آب منطقه ای در هفته دولت و یک ایستگاه دیگر تا آخر شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد.
ساداتی تاکید کرد: مصمم هستیم تا با همکاری جهاد کشاورزی تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بلاعوض برای کشاورزان مصوب کنیم.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.