به گزارش خبرنگار ایرنا، چند روزی است که در برخی ایستگاههای پر تردد مترو تهران از جمله تئاتر شهر، میدان آزادی، شهید بهشتی و میدان تجریش سازها و آوازهایی از استان های مختلف کشور به گوش می رسد و شهروندان پایتخت نیز استقبال خوبی از هنرمندان این استان ها می کنند.
یکی ازمسافران مترو در حاشیه برگزاری جشنواره هنری در ایستگاه میدان آزادی تهران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر تهران نمادی از استان های مختلف کشور است و با توجه به اینکه تمامی اقوام از استان های در این کلانشهر زندگی می کنند این گونه برنامه های هنری می تواند جالب توجه باشد.
سجاد داداشی ادامه داد: اجرای این گونه برنامه ها تبادل هنری و فرهنگی میان استان های مختلف کشور است و همه اقوام با ساز و آوازهای استان های دیگر آشنا می شوند و از لحاظ روحی و روانی برای مردم می تواند مفرح باشد.
همچنین شهروند دیگری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این روزهای گرم تهران و با توجه به مسافت نسبتا زیاد از محل کار تا منزل برگزاری چنین برنامه های شاد و مفرح می تواند برای مسافران مترو جالب توجه باشد و خستگی را از تن مردم به در کند.
رضا شمسایی که خود را یک فرهنگی معرفی کرد ، افزود: که روزانه هزاران نفر از مردم در ایستگاههای مترو تردد می کنند و برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و هنری می تواند در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی بسیار تاثیر گذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای هنرمندان استان های مختلف کشور می تواند موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم با یکدیگر باشد.
همچنین مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری نواهای ایران زمین از روز چهارشنبه سوم مردادماه آغاز شده و تا 26 شهریورماه این ویژه برنامه ها ادامه دارد.
محسن محمدیان گفت: این ویژه برنامه ها از ساعت 18 تا 20 همه روزه در ایستگاههای تئاتر شهر، امام خمینی، میدان آزادی و شهید بهشتی برگزار می شود.
وی با اشاره به تقارن اجرای روزهای پایانی این برنامه با ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: در این ایام نیز گروه های هنری، برنامه های خود را در قالب مراسم آیینی و مذهبی اجرا خواهند کرد.
محمدیان هدف از اجرای این برنامه ها را تکریم و پاسداشت گویش ها، آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ های ایرانی اعلام کرد.
وی ادامه داد: سرزمین ما رنگین کمانی از آداب و رسوم متنوع است و گذرگاه های فرهنگی متروی تهران بستر مناسبی برای معرفی و آشنایی بیشتر شهروندان و مسافران با نواها و نغمه های محلی است.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، اضافه کرد: به همین جهت با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ویژه برنامه های نواهای ایران زمین به مدت 56 روز در ایستگاههای پر تردد مترو در حال برگزاری است.
در این ویژه برنامه های هنرمندانی از استان های مختلف کشور با لباس، آواز و نواهای محلی به اجرای برنامه می پردازند.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.