‎به گزارش روز شنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی شامگاه جمعه در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی کشوراظهار کرد: امام خمینی (ره) نقطه تلاقی آرمان های ملت ایران یعنی استقلال، آزادی و دینداری بود و همین رمز ماندگاری ایشان است.
‎وی به سه آرمان بشری اشاره کرد و گفت: ‎در طول تاریخ، کسانی حرکت های استقلال خواهانه انجام دادند و آزادی را سرکوب کردند، گروهی دیگر نیز آزادیخواه بودند اما به سوی استعمار حرکت کردند و گروهی هم به سمت دین رفتند، اما نفهمیدند که دین نباید سرکوبگر باشد.
‎سید حسن خمینی با بیان اینکه امام راحل نماد تحقق سه آرمان یاد شده است، تاکید کرد: باید مراقب باشیم به اسم عدالت، آزادی را به قربانگاه نبریم و یا به نام آزادی عدالت را تضعیف نکنیم.
‎‎یادگار امام(ره) به تلاش برخی جریانات برای تخریب چهره امام (ره) اشاره کرد و گفت: گروهی که امام راحل را هدف می گیرند؛ می دانند که کدام نقطه را هدف قرار داده اند.
‎وی در همین زمینه به تجربه فاجعه بار عراق پس از سقوط صدام اشاره کرد و با یادآوری دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با رهبری امام راحل، گفت: در شرایطی که همه می خواستند انقلاب را هدف قرار دهند، انقلاب با خشونت حداقلی به جلو رفت.
‎سید حسن خمینی به وجود جنگ روانی گسترده در شبکه های اجتماعی نیزاشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند که جنگ روانی حباب است؛ در حالی که اینگونه نیست.
وی افزود: جنگ روانی ریشه در واقعیت دارد، اما طی این جنگ آن بدی ها و مشکلات موجود در واقعیت، در قیاس با نکات مثبت برجسته می شود.
‎وی با بیان اینکه در دنیای مجازی، فضای منفی بر فضای مثبت غالب است، افزود: امروز وظیفه داریم واقعیت را بیان کنیم اما این مسیر نیازمند صبوری است.
یادگار امام(ره) به امید و صبوری نتیجه بخش آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در طول عمر اشاره کرد و گفت: امروز اگر از ضرورت وجود «امید» سخن گفته می شود به معنای سفید دیدن همه امور نیست، بلکه چنین نگاهی گم کردن مسیر است.
وی عنوان کرد: رویکرد صحیح امید بخشی آن است که لغزش ها و بدی ها را جبران کرده و خوبی ها را تقویت کرد.
سید حسن خمینی با اشاره به ادبیات جاری نقد در جامعه و فضای مجازی افزود: به عنوان مخاطب باید معایب را به خوبی درک کنیم و اصل منظور افراد را بفهمیم.
وی ادامه داد: باید نظر درست مخالفان را شنید؛ زیرا دلیلی وجود ندارد، خود را از معایب مبرا بدانیم و در صورت وجود مشکل باید آن را حل کرد.
‎یادگار امام (ره) ادامه داد: اجازه ندهیم فضای جنگ روانی اولویت های فکری ما را تعریف کند و سخن ها را بشنویم و اگر کمبودی داریم، باید جبران کنیم.
‎‎ وی با انتقاد از واقعیت های فضای مجازی گفت: به وضع موجود باید منتقد باشیم وگرنه فرو می افتیم؛ اگر به نقطه ای رسیدید که فکر کردید همه چیز خوب است، این شروع افول است.
‎ سید حسن خمینی گفت: اوج یاس یک ملت نگاه به بیرون است؛ اگر چنین نگاهی وجود داشت حتما افرادی در جهان پیدا خواهند شد که از این فرصت استفاده کنند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.