به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: اجرای طرح رینگ آبی تهران با هزینه اخذ شده از شهروندان بابت خدماتی که شرکت آب و فاضلاب ارائه می دهد،امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به ضرورت تکمیل رینگ آب رسانی پایتخت افزود: علاوه بر این رینگ باید در 374 نقطه از شهر مخازن آب شرب جانمایی شود که به هنگام اضطرار و حوادثی نظیر زلزله تا 72 ساعت مشکل آب شرب شهروندان را رفع کند.
نوری اظهارداشت: درجلساتی با مسئولان آب و فاضلاب تهران مقرر شد که هزینه آب بها با کاربری خانگی حداکثر تا 15 درصد افزایش یابد که البته برای مناطق و نواحی مختلف شهر تهران ضرایب متفاوتی اعمال می شود.
پس از استماع توضیحات نوری، نوبت به محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران رسید تا پشت تریبون حاضر شود.
وی گفت: تهران پس از سیستان و بلوچستان فقیر ترین استان در حوزه آب بوده و بحث تنش آبی در این استان جدی است.
وی افزود: امسال بارندگی 23 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: وضعیت سد لتیان و لار در ابتدای سال نگران کننده بود و بارش های اردیبهشت موجب شد که آب در تهران جیره بندی نشود.
وی با بیان اینکه قیمت هرلیتر آب شرب برای مصرف کنندگان تنها 6 ریال است، تصریح کرد: تولید هر مترمکعب آب شرب 2 هزار و 500 تومان هزینه دارد اما مشترکان تنها 600 تومان برای این میزان آب پرداخت می کنند.
بختیاری در خصوص کیفیت آب شرب شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت که کیفیت آب شهر تهران بهتر از آب های بسته بندی شده است.
وی تاکید کرد که اجرای طرح رینگ آبی تهران در سامانه های غرب و شرق ضروری است و با تکمیل آن مشکل تامین آب شرب تهران رفع می شود.
پس از استماع سخنان بختیاری، رای گیری در خصوص کلیات افزایش تعرفه آب بهای تهران به منظور تامین اعتبار برای اجرای طرح رینگ آبی پایتخت در صحن شورای اسلامی شهر با 15 رای به تصویب رسید و مقرر شد در جلسه علنی بعدی در خصوص جزئیات آن بحث و گفت و گو شود.
همچنین فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورا به تصویب شد.
به گزارش ایرنا، 6 پرونده مربوط به باغات تهران نیز در جلسه امروز شورا بررسی شد که پنج پرونده باغ تشخیص داده شد.
تهرام/1735/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.