به گزارش ایرنا علیخانی روز سه‌شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفته است که مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران دوم خرداد ماه سال 97 پژوهشی 20 صفحه ای با عنوان بررسی نظرات شهروندان استفاده کننده از طرح ترافیک به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارسال کرده است.
وی افزود: با کمال تاسف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قصد دارد بدون طی تشریفات قانونی و بر خلاف آیین نامه معاملات شهرداری برای گزارش 20 صفحه ای قرارداد یک میلیارد ریالی را منعقد کند.
علیخانی با بیان اینکه این مبلغ به معنای هر صفحه گزارش پنج میلیون تومان است، اضافه کرد: مخالفت رئیس روابط عمومی این معاونت با عقد قرارداد موجب برکناری وی شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محسن پور سید آقایی در پاسخ به سخنان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران گفت: صبح امروز خبردار شدم که علیخانی بار دیگر مطالب کذبی را در صحن شورا مطرح کرده است.
وی افزود:ایشان مانند موارد قبلی بدون اینکه بررسی ابتدایی درباره مطالب خود به عمل آورد، اطلاعاتی را اعلام کرده است که به سیاق ضرب المثل «خسن و خسین» هیچ جزئی از آن صحیح نیست.
پورسید آقایی اظهارداشت: برخلاف ادعای ایشان هنوز هیچ قراردادی با موضوع مذکور منعقد نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته است که مبلغ مورد نظر برای عقد قرارداد پیشنهادی یک‌دهم آنچه ایشان ادعا کرده،بوده است.
وی افزود: تعداد صفحات گزارش نظرسنجی مذکور که هنوز ریالی بابت آن پرداخت نشده نیز بیشتر از چیزی است که ایشان ادعا کرده است.
پور سید آقایی تصریح کرد: ارزش یک مطالعه علمی به تعداد صفحات آن نیست و اساسا نظرسنجی و پژوهش اجتماعی را با معیارهای وزنی و حجمی نمی‌توان سنجید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اهل فن هم پوشیده نیست که مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یکی از معتبرترین مراکز حرفه‌ای دانشگاهی در انجام نظرسنجی است و نمونه آماری نظرسنجی مذکور نیز بیش از یک هزار نفر را دربر گرفته است.
وی تصریح کرد: اساسا مطالعه اجتماعی در رابطه با طرح ترافیک و اثرات آن وظیفه‌ای است که شورای ترافیک تهران صراحتا در مصوبه خود برعهده معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گذاشته است.
پورسید آقایی افزود: بدین ترتیب مشخص نیست کجای قراردادی که در تذکر ایشان به آن اشاره شده، غیرقانونی یا خلاف مقررات است و به همین سیاق بخوانید بقیه مواردی را که ایشان داستان‌سرایی کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت صداقت و پرهیز از نشر دروغ و تشویش اذهان و ایجاد بی‌اعتمادی در افکار عمومی، خواهشمندم به این برادر عزیز تذکر مشفقانه بفرمایید که از ادامه این رویه بپرهیزند.
پور سید آقایی ادامه داد: طبعا اینجانب همان گونه که می‌دانید و در عمل هم نشان داده‌ام، اهل رانت دادن به کسی نیستم و به همین سبب اجازه مداخلات غیر قانونی و اعمال نظرات غیر کارشناسی در حوزه مسئولیت خود را نیز نخواهم داد.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.