به گزارش ایرنا محمد سالاری روز سه‌شنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر پیشنهاداتی برای درآمدزایی مدیریت شهری ارائه کرد.
وی افزود: باید یک خود انتقادی بکنیم چرا که مردم در صف طولانی ایستاده اند و به ما رای دادند و اکنون حق نداریم بگوییم که نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و تسلیم مشکلاتی شویم که از مدیریت شهری گذشته به ما رسیده است.
سالاری اظهارداشت: یکی از سازمان‌های شهرداری تهران که می‌تواند درآمدزا باشد سازمان املاک و مستغلات است که برغم فروش بخش قابل توجهی از املاک هنوز املاک قابل توجهی دارد.
وی افزود: این سازمان هیچگونه درآمدزایی در این حوزه برای شهر تهران ندارد.
وی با بیان اینکه هر شرکت خصوصی که چند ملک داشته باشد می‌تواند درآمدزایی داشته باشد،اضافه کرد:سیاست های کلان مدیریت شورا و شهرداری درسازمان املاک و مستغلات وجود موجب رخوت در این سازمان شده است.
سالاری با بیان اینکه می‌توان این ظرفیت را مانند ظرفیت‌های بخش خصوصی احیا کرد، ادامه داد:باید از مدل اجاره داری در سازمان املاک مستغلات برای احیای این سازمان استفاده کرد.
عضو شورای شهر تهران همچنین گفت :سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با داشتن 300 بازار سالانه 30 تا 40 میلیارد تومان درآمد دارد.
وی افزود: در حالی که یک سوپرمارکت در یک محله، اقتصاد چند طایفه و خانواده را تامین می کند اما سازمان میادین میوه و تره بار نمی تواند هزینه های شهر را بدهد.
سالاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سال می تواند 800 تا هزار میلیارد تومان درآمد را محقق کند اظهارداشت: اما این سازمان نه تنها این درآمد را محقق نمی‌کند بلکه سالانه از شهرداری نیز اعتبار دریافت می‌کند.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شرکت شهروند نیز سالانه 48 میلیارد تومان درآمد دارد در حالیکه مقایسه این درآمد با مال ها و سایر شرکت‌های خصوصی نشان می‌دهد که این درآمد نیز بسیار ناچیز است.
وی تاکید کرد: مجموعاً چند سازمان و شرکت در شهرداری تهران می توانند تمام هزینه های جاری شهر را پرداخت کنند اما این امر تاکنون محقق نشده است .
وی در ادامه اراضی نوسازی عباس آباد را از دیگر شرکت‌هایی دانست که می‌تواند درآمدزا باشد.
وی یادآور شد: مجموعه برج میلاد با اینکه یک مجموعه ای منحصر به فرد است اما هنوز به درآمدزایی نرسیده و همواره از شهرداری اعتبار دریافت می‌کند.
سالاری شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب را نیز از جمله شرکت‌های دانست که می‌تواند برای تهران درآمد داشته باشد اما تعطیل شده است و هنوز هیچ درآمدی برای پایتخت نداشته است .
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر نیز گفت: این شرکت می‌تواند درآمد 21 میلیارد تومانی را محقق کنند و با مجموعه دکل ها و عرصه های شهری که به فیبرهای نوری اختصاص می‌دهد درآمد جاری شهر تهران را تامین کند .
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به این باور برسیم که شهر تهران غنی از ظرفیت هاست و می‌توان درآمدهای قابل توجه فراتر از توسعه شهر تهران نیز داشته باشد .
عضو شورای شهر تقاضا کرد تا کارگروه فرابخشی با حضور بخش‌های اقتصادی تشکیل شود و برای درآمدزایی در شهر تهران چاره اندیشی گردد .
سالاری در ادامه با بیان اینکه در طرح تفصیلی عرصه‌های کار نیز در نظر گرفته شده است گفت: عرصه یک هزار و 70 هکتاری در مناطق 16 ، 15 و 20 از بوستان ولایت تا پارک آزادگان برای این منظور در نظر گرفته شده است.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.