به گزارش ایرنا «محمد حسین مقیمی» صبح یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان تهران تصریح کرد: متاسفانه به کسانی که میلیارد میلیارد می برند کاری نداریم اما برای سرمایه گذارانی که میلیارد میلیارد به کشور می آورند مشکل و مانع ایجاد می کنیم.
وی خطاب به مدیران حاضر در نشست تاکید کرد: از بازی کردن با عدد و رقم خودداری کنید، به فکر تحقق شغل های تعهد شده باشید و بدانید این مشاغل فقط با سرمایه گذاری محقق می شود.
مقیمی با تاکید بر اینکه مدیران باید شرایط کشور را درک کنند اضافه کرد: مدیران نهادهای مختلف از جمله ادارات برق، آب، دارایی، تامین اجتماعی و شهرک ها ی صنعتی سرمایه گذاری مردم را تسهیل کنند.
استاندار تهران همچنین سخت گیری های برخی بانک های عامل در ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی، روستایی و عشایری را افراطی خواند و از روند کند ارایه تسهیلات بشدت انتقاد کرد.
وی گفت: سرمایه گذاران به کشور و توسعه آن علاقه مندند، برخی از آنان اساسا نیازی به این مانورهای اقتصادی ندارند و مدیران نباید آنان را مایوس و دلزده کنند.
استاندار تهران با بیان اینکه مهمترین راه تحقق ١٣٢ هزار شغل تعهد شده در استان برای امسال سرمایه گذاری است، همراهی مدیران با سرمایه گذاران را خواستار شد.
وی گفت: بخش عمده تامین اشتغال از راه سرمایه گذاری است و تسهیلات و منابع دولتی نقش عمده ای ایفا نمی کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این نشست بر توجه به مشاغل نوین از جمله استارت آپ ها (شرکت های نو پا) تاکید کرد.
«محمد امامی امین» گفت: مسیر نشست های کارگروه اشتغال نباید صرفا به بررسی شرایط و چگونگی ارائه تسهیلات بانکی محدود شود بلکه باید با دعوت از کارشناسان راه های نوین ایجاد اشتغال را جست وجو کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاری و اشتغال در استان تهران طرح و راهکارهای حل آنها بررسی شد.
مدیران سازمان های جهادکشاورزی و کار و امور اجتماعی استان گزارشی از روند ارایه تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی و عشایری ارایه و مشکلات را بیان که نمایندگان بانک های عامل نیز توضیحاتی ارایه کردند.
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.