به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اصغر مونسان روز شنبه در بازدید از کافه کتاب دارالخلافه اظهارداشت: بازسازی و مرمت خانه های تاریخی اقدامی ارزشمند است چون اقتصادی کردن کاربری اینگونه بناهای تاریخی علاوه بر حفاظت از آنها، توجه مردم و علاقه‌مندان را به این میراث فرهنگی گران‌بها جلب می‌کند.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: مرمت و احیای بناهای تاریخی در تهران و سایر مناطق کشور و تغییر کاربری آنها هویت و اصالت را به شهر بازمی‌گرداند.
بهزادیعقوبی مدیر کافه‌کتاب دارالخلافه نیز گفت: در این کافه کتاب علاوه بر کتابهای تاریخی، ادبی، رمان، روزنامه های صوراصرافیل، مراه السفر، تربیت، شرف و شرافت، دولت علیه، وقایع اتفاقیه، اطلاعات و مجلاتی چون سپید وسیاه، اطلاعات ماهانه، یادگار، معارف اسلامی، هنر و مردم، کلک و تعدادی از اسناد وقفی طهران قدیم نیز برای پژوهشگران و علاقه مندان وجود دارد که به صورت کاملا رایگان در دسترشان آنان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد ٤٧٠ رمان به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی در این کافه برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است.
یعقوبی اظهارداشت: دراین کافه مراسم فرهنگی مانند کتابخوانی، شعرخوانی، شاهنامه خوانی نیز برگزار می شود.
مدیر کافه کتاب دارالخلافه تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در همین مدت کوتاه (ازابتدای تیرماه امسال) فعالیت، مراسم خاص از جمله روز اهل قلم و آیین پهلوانی را برگزار کردیم.
پیروز حناچی معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران، مجید مهدوی مشاور اجرایی رئیس سازمان میراث فرهنگی، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، محمد حسن طالبیان معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی، علی محمد سعادتی مدیر بافت تاریخی شهر تهران، شهرام علیمحمدی معاون گردشگری استان تهران در این بازدید حضور داشتند.
همچنین در حاشیه این بازدید گنجنامه های دارالخلافه (امامزاده های دارالخلافه، واقفان دارالخلافه، مساجد دارالخلافه) توسط انتشارات دارالخلافه معرفی شد.
دارالخلافه (تهران) پنج محله داشت که نام این پنج محله بروی پنج اتاق موجود در عمارت پشت حیاط این کافه کتاب نصب شده که هر اتاق نسبت به حال وهوای آن محله تزیین شده است که البته ششمین محله در زمان مظفری توسعه یافت.
کافه کتاب دارالخلافه با رویکرد فرهنگی و با هزینه کاملا شخصی در خیابان امام خمینی(ره)، خیابان شیخ هادی- کوچه مظفری خواه واقع شده که همه روزه از ساعت١٠ تا ٢٢ میزبان علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ طهران است.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.