به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین خانلری روز شنبه در بازدید از حریم بخش ها و شهرهای تابعه شهرستان ری افزود: در چند ماه گذشته گزارشات متعددی از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم این منطقه به دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال و دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده بود.
وی ادامه داد: بعد از گزارشات دریافتی، بازدید میدانی به عمل آمد و مشخص شد بخش زیادی از گزارشات دریافتی غیر واقعی است و اندک ساخت و ساز انجام شده نیز تخریب و یا حکم تخریب گرفته اند.
وی تصریح کرد: عزم فرماندار، دادستانی، بخشداران و جهاد کشاورزی شهرستان ری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ستودنی است.
خانلری اضافه کرد: گزارش این بازدید در خصوص برخورد با متخلفان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به دفتر مقام معظم رهبری ،مراجع قضایی و استاندار تهران اطلاع رسانی خواهد شد.
** صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی رسالتی همگانی است
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این بازدید گفت: این بازدید با در خواست فرمانداری ری و در جهت اطمینان بخشی به مسولان قضایی و استانی انجام شد.
هدایت الله جمالی پور خاطرنشان کرد: گزارشات متعدد و غیر واقعی به دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال استان تهران، دفتر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه های اجرایی مسئول در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز ارسال شده بود که در جریان این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بازدید کنندگان از نزدیک مناطق مختلف را بررسی و مشاهده کردند که گزارشات ارسالی در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در حریم این شهرستان که موجبات نگرانی مسئولان استانی و ملی را فراهم کرده بود، بی پایه و اساس است.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه فرمانداری ویژه شهرستان ری از هرگونه بازرسی سرزده و یا هماهنگ شده از بخش های مختلف شهرستان ری به ویژه در حوزه ساخت و سازها استقبال می کند، گفت: مدیران این شهرستان در برخورد با فرصت طلبان حوزه ساخت و ساز غیر قانونی جدی هستند.
وی گفت: محدودیت زمین، فعالیت واحد های صنعتی و قیمت ارزان ملک در این منطقه موجب توجه فرصت طلبان شده است که سیاست های سختگیرانه ما مانع از تعرض به بیت المال شده است.
وی با بیان اینکه فرمانداری ری از همراهی تمامی دستگاه ها برای صیانت از حریم شهری استقبال می کند، گفت: چنانچه مسئولان شهرداری تهران دنبال کمک با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و صیانت از حریم هستند، فرمانداری از این هم افزایی و همراهی استقبال می کند.
معاون استاندار تهران اظهار امیدواری کرد که نتایج بازدید امروز مقدمه ای برای صیانت بهتر از حریم و مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز است و همچنین ذهنیت منفی برخی از مسئولان ملی و استانی بر اساس برخی گزارشات کذب برطرف می شود.
بازدید از حریم شهری شهرستان ری امروز شنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، معاون دادستان تهران و رییس دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال استان تهران، معاون دادستان شهرستان ری، شهردار منطقه ٢٠ و بخشداران این شهرستان انجام شد.
به گزارش ایرنا، 400 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حدود 50 هکتار در سال گذشته و 97 مورد در حدود 10 هکتار نیز در چهار ماهه نخست سالجاری در محدوده شهرستان ری با حکم مراجع قضایی رفع تصرف شده است.
همچنین پهنه بندی جدید حریم شهر تهران یکهزار و 310 کیلومتر مربعی است که به سه پهنه شمالی شامل مناطق (1،2،5،22) و شرقی مناطق (4،13،14 ) و پهنه جنوبی مناطق ( 15،18،19،20 ) تقسیم می شود که صیانت از عرصه حریم توسط ناظران عالی شهرداری کنترل می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون 300 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.