نعمت الله ترکی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سالاریه و خیرآباد و کارخانه قند ورامین افزود: با وجود مشکلات اقتصادی که صنایع و واحدهای تولیدی با آن مواجهند ، 90 واحد تولیدی طی سه سال گذشته در شهرک صنعتی سالاریه ورامین راه اندازی شده که از این تعداد ، 53 واحد طی یکسال گذشته آغاز به کار کرده اند.
وی اظهارداشت: این واحدها با سرمایه گذاری 450 میلیارد تومانی خود فعالیت را آغاز کرده اند و فقط زمین مورد نیاز را در شهرک های صنعتی دراختیارآنها قرارداده شد و آنها روزانه صدها نفر را در شیفت های کاری مشغول به کار کرده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تصریح کرد: با توجه به محدودیت 120 کیلومتری استقرار صنایع در استان تهران ، تلاش شده تا صنایع های تک در شهرک صنعتی سالاریه مستقر شوند که نمونه آن شرکت تولید کننده لوله های پلی اتیلن با اقطار مختلف تا 3 متر است که این لوله ها در پروژه انتقال آب پساب جنوب تهران به دشت ورامین مورد استفاده قرار می گیرد.
ترکی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه جنوب پایتخت از ظرفیت انتقال سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی جنوب تهران از جمله شهرستان های جنوب شرق این استان برخوردار است که برای انتقال این حجم از آب، نیاز بود که لوله هایی با قطر 3 متر تولید شود که تا پیش از این امکان تولید آن در کشور وجود نداشت.
وی تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی و به منظور تأمین لوله های مورد نیاز در سراسر کشور ، این کارخانه در شهرک صنعتی سالاریه ورامین راه اندازی شد و هم اکنون کار تولید لوله های مورد نیاز درحال انجام است که از آن علاوه بر انتقال پساب جنوب تهران ، در استان خوزستان و نیز خط انتقال 300 کیلومتری حوزه کردستان به کرمانشاه استفاده می شود.
وی با تأکید بر اهتمام دولت و مسئولان استان تهران در رفع مشکلات تولید کنندگان گفت: در حال حاضر 35 واحد شهرک صنعتی سالاریه ورامین با ظرفیت 40 درصد مشغول به کار می باشند که تلاش می شود طی هفته جاری مشکلات این واحدها در ستاد رفع موانع تولید و ستاد تسهیل استان بررسی شود.

* مسئولان ورامین تمام قد آماده حمایت از تولید کنندگان هستند
فرماندار ورامین نیزدر حاشیه بازدید نعمت الله ترکی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سالاریه و خیرآباد و کارخانه قند ورامین گفت: این شهرستان از زیرساخت ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار است که می تواند هر سرمایه گذاری را به خود جذب کند و مسئولان نیز تمام قد آماده اند تا از تولید کنندگان حمایت کنند.
محمدرضا یوسفی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر چند که ورامین قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود ولی این شهرستان با برخورداری از چهار شهرک صنعتی و زیر ساخت های مناسب ، می تواند بسیاری از صنعتگران و تولید کنندگان را به خود جلب کند.
وی افزود : ورامین به دلیل فاصله اندک با تهران ، همجواری با محور مهم و استراتژیک قم – گرمسار ، عبور خط راه آهن سراسری تهران – مشهد ، همجواری با محور تراتزیت شرق کشور و برخورداری از امنیت پایدار ، بهترین مکان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی و تولیدی است.
فرماندار ورامین خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی تخصصی چرم کشور ، شهرک صنعتی سالاریه ، شهرک صنعتی شهید ملاآقایی و شهرک صنعتی غیر دولتی خیرآباد چهار منطقه مهم اقتصادی شهرستان ورامین و استان تهران هستند که صدها واحد تولیدی را در خود جای داده و هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده است.
یوسفی اظهار داشت : شرایط مناسب شهرستان باعث شده تا طی سه سال گذشته 90 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 450 میلیارد تومانی بخش خصوصی در ورامین راه اندازی شده که این واحدها ، 3 هزار شغل ایجاد کرده اند.
وی تأکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان ورامین موظفند تا تمام قد در خدمت بخش خصوصی و تولید کنندگان باشند و با تسهیل امور ، شرایط را برای سرمایه گذاری آنان که هم رونق اقتصادی و هم شغل ایجاد می کنند ، فراهم کنند.
فرماندار ورامین گفت : کشور امروز به تولید کنندگان واقعی و کسانی که دلسوز اقتصاد کشورند نیاز دارد ، تسهیلات و امکانات دولت و امکاناتی که در اختیار این شهرستان است در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد تا شاهد رشد و رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
یوسفی افزود : در شهرستان ورامین سالن ها و سوله هایی که به دلایل مختلف بلااستفاده باقی مانده شناسایی شده اند تا اگر سرمایه گذاری توان احداث مکان برای فعالیت را ندارد با هزینه ای اندک بتواند در آن ها مستقر شده و فعالیت تولیدی خود را آغاز کند.
شهرستان ورامین دارای چهار شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقای و خیرآباد است که 750 واحد صنعتی خرد و بزرگ درآنها مشغول به فعالیت می باشند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.