به گزارش ایرنا این مرکز در ناحیه صنعتی سیاهسنگ در چند کیلومتری شهر پردیس واقع شده است، بسیاری از شهروندان شهرستان از وجود مرکز ترک اعتیاد زنان در این ناحیه صنعتی بی خبر هستند.
به گفته مسئول مرکز ترک اعتیاد زنان پردیس ظرفیت پذیرش این مرکز 50 نفر است درحالی که تنها 13 نفر پذیرش شده اند.
«نصرت‌الله طالبی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد زنان در منطقه خاطرنشان کرد: این مراکز از بی اطلاعی خانواده های معتادان سوء استفاده می‌کنند، مشکل اصلی این کمپ‌ها نظارت ضعیف بر نحوه عملکرد آنها در دوره ترک معتادان است.
وی ادامه داد: زنان معتاد در مراکز ترک اعتیاد مشکلات بیشتری نسبت به مردان دارند؛آنها برای انجام آزمایش‌های اچ. آی. وی و هپاتیت مقاومت می‌کنند و طبق آمار موجود 67 درصد معتادان به هپاتیت مبتلا و نگران اثبات آن هستند.
مسئول مرکز ترک اعتیاد زنان پردیس با اشاره به روند ناقص درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد اظهارداشت: مراقبت‌های قبل و بعد از درمان برای این افراد نداریم و به این ترتیب دوره درمان عملا ناقص می ماند.
رئیس مرکز ترک اعتیاد زنان پردیس با اشاره به ضرورت راه اندازی محل هایی برای تثبیت دوراه درمان معتادان با عنوان خانه های بین راهی خاطر نشان کرد: طولانی شدن دوره پرهیز فرد معتاد و تاسیس خانه های بین راهی، احتمال بازگشت فرد به اعتیاد را کاهش می‌دهد.
به گفته وی، در خانه بین راهی معتادان طی شش ماه زیرنظارت و قرنطینه به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و در بعضی موارد با صلاحدید مسئولان این خانه ها، به مراکز آموزشی معرفی می‌شوند.
وی تاکید کرد: در این شرایط فرد معتاد بین مراکز درمانی تا ورود دوباره به جامعه از ایستگاه‌های متفاوتی عبور می کند تا به پذیرش در جامعه برسد. معاون سیاسی- اجتماعی فرماندار پردیس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا معتقد است: اطلاع رسانی درباره مراکز ترک اعتیاد مجاز در سطح شهرستان به منظور معرفی آنها به خانواده معتادان ضروری است.
«صادق بنیادی» ضمن تشریح اهمیت تعامل بین ادارات خدمت رسان برای رفع مشکلات دوران ترک اعتیاد اظهارداشت: اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان با مشاوره به معتادان و خانواده های آنها و کمیته امداد با حمایت مالی از خانواده فرد معتاد در دوران ترک، حامیان خوبی برای معتادان به شمار می روند.
وی ادامه داد: در سال گذشته چند مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرستان شناسایی و تعطیل شدند و از آنجا که هدف ما درمان کامل بدون بازگشت است تاسیس خانه‌های بین راهی را با مشارکت سازمان‎های خدمت رسان در دستور کار قرار داده ایم.
بنیادی با بیان اینکه تاسیس یک کمپ با ظرفیت 300 نفر در هر شهرستان الزامی است گفت: در آینده نزدیک با تامین بودجه مورد نیاز این کمپ توسط شهرداری ساخته و مدیریت آن به فردی باتجربه واگذار می‌شود.
شهرستان پردیس در شرق تهران واقع شده است.
تهرام/9441/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.