به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی آمار را اساس و پایه برنامه ریزی و توسعه کشور بیان کرد و اظهار داشت: داده ها در سیستم برنامه ریزی به ویژه در موضوع عدالت اجتماعی باید به روز باشند. وی افزود: نظام آماری به شکل سنتی پاسخگوی نیازها نیست و برای برنامه ریزی بهتر نیاز به یک سیستم پاسخگوی آنلاین در آمار است.
وی تصریح کرد: اجرای سنتی نظام آماری در دستگاه ها موجب موازی کاری و گاهی ارائه آماری غیر از مبنای واقعی شده است.
ترکی ادامه داد: از سال ٩٥ موضوع ارائه آمارهای ثبتی به شکل نوین مطرح شد و اجرای آن عدد ٤٨ درصدی ثبت اطلاعات و آمار کشوری از طریق سیستم نوین را نشان داد و این درصد بیان کننده استقبال کشور از بهره مندی از طرح های نوین در ارائه آمار است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و الزام دستگاه ها به استفاده از آمار و ارائه داده های آماری به شکل نوین، عنوان کرد: نیاز است در همه دستگاه های استان واحدهای آماری شکل گیرد و تقویت شود.
وی با اشاره به اقدام مهم و اثرگذار شکل گیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تهران، تصریح کرد: هریک از دستگاه های استان نماینده واحد آمار خود را برای ارائه آموزش معرفی کنند و گام بعدی تقویت زیر ساخت ها و ابزارهای آمارگیری در دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه آمار خیلی از واحدهای صنفی، بخش های خصوصی و انجمن ها در برنامه ریزی های استان مؤثر است، افزود: خدمات این بخش ها در فعالیت های اجرایی دولت اثرگذار است و بخش اعظمی از چالش های اقتصادی به نداشتن آمار دقیق از همین بخش ها مرتبط است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت استفاده همه دستگاه های استان از سیستم نوین آماری پیشنهاد کرد: میزان بهره مندی دستگاه ها از سیستم نوین آمار در شاخص های ارزیابی عملکرد آنها قرار بگیرد و اجرای آن در تهران الگوی کشوری خواهد شد.
‎اولین جلسه کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی استان تهران با حضور علیرضا زاهدیان معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار، مدیران و روسای دستگاه های ‎اجرایی استان تهران و اعضای کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی و به ریاست ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.