آیت الله محمد امامی کاشانی پنجشنبه شب در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در جوار آستان مقدس امامزاده هاشم( ع) شهر دماوند که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه اهل بیت (ع) جایگاه والایی است و این جایگاه علاوه بر اینکه برای مردم شیعه ارزشمند است، اهل سنت نیز به این جایگاه توجه ویژه ایی دارند.
وی ادامه داد: گرچه عده ای از آخوندهای تکفیری غیرمسلمان سعی در تضعیف و نابودی این جایگاه را دارند، ولی عالمان اهل سنت کتاب های بسیاری در خصوص جایگاه و سیره اهل بیت (ع) به رشته تحریر درآورده اند.
وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) دارای مقام ولایت و تقرب به خدا هستند، گفت: خداوند متعال بعد از ائمه معصومین(ع) به امامزادگان جایگاه ارزشمند علم و معرفت بخشیدند.
آیت الله امامی کاشانی وجود امامزادگان را لطف بزرگ الهی برای هدایت انسان ها دانست و بیان کرد: امامزادگان، فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) در سه دوره و در زمان‌ های مختلف وارد ایران شدند که دوره اول، آنانی بودند که برای فرار از بیدادگری‌ ها و ستم ‌های‌ امویان‌ و به خصوص‌ حجاج‌ بن یوسف به سمت شرق کشور رفتند.
وی گفت: گرچه در آن دوران شیعیان به دلیل عشق و ارادت به اسلام توسط حاکمان قوت به زندان می افتادند، ولی عشق به خدا آنان را از دین خود جدا نمی کرد؛ انسان باید زبان، دل و فکرش پاک باشد تا به واسطه امامزادگان و ائمه اطهار (ع) به خدا متصل شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید جایگاه امامزادگان را به خوبی شناخت، تصریح کرد: زمانی می توان جایگاه ارزشمند و ولایی آنان را درک کرد که با عشق و ارادت، با قلبی پاک و خالص به زیارتگاه آنان مشرف شد.
وی تصریح کرد: امروز اگر شاهد هستیم که مشکلات اخلاقی و شرایط سخت و ناهنجار در کشور دیده می شود دلیلش کم توجهی به تربت پاک و سیره امامزادگان است.
دهه کرامت از اول ذی‌القعده ( 24 مردادماه ) همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به سوم مردادماه میلاد امام رضا (ع) ختم می شود که ۲۸ تیرماه مصادف با پنجم ذی القعده نیز «روز تجلیل از امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه» نامگذاری شده است.
تهرام/7246/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.