به گزارش روز چهارشنبه معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی، در جلسه مشترک 2 کمیسیون عمران، حمل و نقل و معماری و شهرسازی با مشاور طرح جامع ریلی شهر تهران افزود: پیگیری ها برای افزایش تعداد واگن های مترو از 630 به حدود 800 واگن در حال انجام است.
علیخانی گفت: به دلیل کمبود تجهیزات از جمله واگن از زیرساخت های تامین شده مترو به اندازه توانایی بهره گرفته نمی شود.
وی افزود: می توان به شرط تامین تجهیزات از جمله واگن سرفاصله حرکت قطارها را به 2.5 تا 3 دقیقه رساند و ظرفیت جابه جایی 6 تا 7 میلیون سفر در روز را ایجاد کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: آمار جا به جایی امروز تنها 2.5 میلیون نفر سفر یعنی کمتر از 50 درصد ظرفیت است.
وی افزود: آخرین مطالعات شبکه خطوط مترو تهران در سال 1387 انجام شده و بازنگری در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی تهران با توجه به تقاضای مسافران و افزایش وسعت آن غیرقابل انکار است.
علیخانی اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم به تقاضای ‌سفر در تهران پاسخ دهیم و استراتژی به هنگامی در این رابطه داشته باشیم نیاز است توسعه خطوط ‌ریلی را در اولویت قرار دهیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ادامه داد: در طرح توسعه ریلی برای منطقه 22 تهران هیچ‌خط ریلی دیده نشده و همچنین مناطق‌ جنوبی مانند مناطق 18 و 19 از مناطق کم بهره از شبکه‌ ریلی هستند، بنابراین بازنگری در شبکه‌ ریلی تهران در قالب بخشی از مطالعات جامع ترافیک شهر تهران پیش‌بینی شده است.
وی افزود: مدل‌های در حوزه پوشش‌دهی خطوط مترو احصا شده و نهایتا به چهار گزینه پیشنهادی رسیده‌ایم که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: مطالعه طرح جامع حمل و نقل شهر تهران در مهرماه به شورای شهر تهران ارائه می شود تا پس از تایید و تصویب در شورای شهر برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیک ارائه شود.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.