به گزارش ایرنا ، شهرستان قرچک تا پیش از سال 1391 ، بخشی از ورامین بود که با تصویب هیأت وزیران دولت دهم این بخش از ورامین جدا شده و به عنوان شهرستانی جدید در استان تهران معرفی گردید.
هر چند که قرچک در زمان جدا شدن از ورامین ، از بسیاری از محرومیت ها رنج می برد ولی مهمترین مشکل آن ، عدم وجود حتی یک تخت بیمارستانی در این شهرستان 270 هزار نفری بود ، مشکلی که باعث می شد تا مردم شهرستان برای درمان بیماران خود به شهر تهران ، ورامین و یا دیگر نقاط عزیمت کنند که این امر هزینه ها زیادی را به آنان تحمیل می کرد.
چه بسیار بیمارانی که به دلیل تأخیر در رسیدن به مراکز درمانی جان خود را طی سال های گذشته از دست دادند چرا که آن ها مجبور بودند برای رسیدن به نزدیک ترین بیمارستان یا مسیر 10 کیلومتری تا ورامین و یا مسیر 20 کیلومتری تا شهرستان ری را طی کنند.
هر چند که با کمک خیرین ، مرکز خیریه دارالشفاء حضرت ولی عصر(عج) ، برخی از خدمات درمانی سرپایی را به مردم قرچک ارائه می کرد و تنها درمانگاه تأمین اجتماعی ، مردم را از برخی خدمات پزشکی عمومی بهره مند می ساخت ولی برای بستری شدن و درمان تخصصی بیماران قرچک ، چاره ای جز اعزام به بیمارستان های اطراف وجود نداشت.
در سفر رئیس جمهور دولت دهم به قرچک ، احداث بیمارستانی 64 تختخوابی در این شهرستان به تصویب رسید و کلنگ احداث آن در سال 1390 به زمین زده شده ولی عملا هیچ اقدامی برای احداث آن انجام نگردید.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم و با پیگیری های مسئولان ، احداث بیمارستان در اولویت شهرستان قرچک قرار گرفت و با سفر وزیر بهداشت به شهرستان ، زمینه این امر فراهم گردید و عملیات اجرایی آن توسط وزارت راه وشهرسازی آغاز شد و به دلیل نیاز منطقه ، تعداد تخت های پیش بینی شده در آن از 64 به 96 تخت افزایش یافت.
هر چند که با آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان که به گفته جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی سرعت آن رکوردی جدید در کشور محسوب می شد ، مشکلات به وجود آمده با سازمان اوقاف و امور خیریه باعث ایجاد وقفه چند ماهه در ساخت آن شد ولی پیشرفت کار باعث شد که در سال 1396 نیز این پروژه قابلیت افتتاح داشته باشد.
عدم تکمیل برخی از بخش های تخصصی ، مشکلات مربوط به تجهیز وسایل پزشکی و جذب نیروی انسانی باعث شد تا افتتاح و بهره برداری از این بیمارستان با تأخیر مواجه شود ولی این پروژه مهم روز پنجشنبه 28 تیرماه با حضور وزیر بهداشت ، معاون فناوری رئیس جمهور و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

*افتتاح بیمارستان برکت؛ هدیه‌ی مقام معظم رهبری به مردم قرچک
مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص احداث این بیمارستان گفت : در سال 1394 میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه ای مبنی بر مشارکت ستاد در ساخت و تکمیل 10 پروژه‌ بیمارستانی در مناطق محروم کشور منعقد گردید که بیمارستان شهید ستاری قرچک یکی از این بیمارستان ها بود.
مهندس سعید جعفری افزود : با احداث این 10 بیمارستان که با اعتباری بالغ بر یک هزار و 182 میلیارد ریال انجام گردیده ، یک هزار و 393 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور افزوده می شود.
وی تصریح کرد: این بیمارستان‌ها در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور قرار دارند و عملیات احداث آن‌ها به علت کمبود منابع و اعتبارات برای سال‌ها نیمه‌تمام و متوقف مانده بود که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بخش اعظم آن‌ها به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی گفت: بیمارستان شهید ستاری قرچک ، هفتمین بیمارستان بنیاد برکت در کشور است که در زیربنایی به مساحت 8 هزار و 300 متر مربع و در 4 طبقه احداث و برای تکمیل آن 122 میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت هزینه شد.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت : کلنگ ساخت این بیمارستان در سال 1390 به زمین زده شده ولی اجرای عملیات ساخت آن تا سال 1394 فقط 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
جعفری افزود : این بیمارستان دارای 4 اتاق عمل و بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است.
مهندس جعفری تأکید کرد: با احداث این بیمارستان ارایه‌ خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان قرچک، سریع‌تر و با کیفیت بهتری انجام خواهد شد و مردم این منطقه دیگر مجبور نیستند برای درمان به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

*340 میلیارد ریال هزینه احداث بیمارستان شهید ستاری شده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک ، هزینه احداث این بیمارستان را 340 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : بیش از 35 درصد از هزینه اجرای این بیمارستان توسط بنیاد برکت تأمین شد.
دکتر حسین لیاقتدار افزود : 36 هزار متر مربع زمین احداث این بیمارستان با دستوررئیس جمهور وقت توسط شهرداری قرچک تأمین و به شبکه بهداشت تحویل داده شد.
وی با بیان این که احداث این بیمارستان 340 میلیارد ریال هزینه داشته بیان کرد: برای احداث این بیمارستان وزارت بهداشت بیش از 220 میلیارد ریال هزینه کرده و مابقی توسط بنیاد برکت و با مشارکت این بنیاد احداث شده است.
وی بیان کرد: همراهی وزارت بهداشت و بنیاد برکت باعث شده تا مردم شهرستان قرچک که تا پیش از این از داشتن تخت بیمارستانی محروم بودند ، از یک مرکز تخصصی درمانی برخوردار شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.