به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه شیر وارنا گفت :شهرستان ورامین با تولید سالانه 140 هزار تن شیر به کارخانه صنایع لبنی نیاز مبرم دارد و تعطیلی کارخانه ای مهم که محصولات آن در سال های اخیر به بسیاری از کشورها صادر می شده قابل قبول نیست.
وی افزود : هر چند که کارخانه شیر وارنا به بخش خصوصی تعلق دارد ولی مسئولان آن ، تسهیلات بسیاری از دولت دریافت کرده اند و نباید اجازه داد این سرمایه ملی تعطیل شده و تعداد زیادی از کارگران آن به طور کامل بیکار شوند.
یوسفی اظهارداشت: برای رفع مشکلات این کارخانه ، 11 جلسه با دستگاه ها و شرکت های مختلف واجد برگزار شد تا با مشارکت بخش خصوصی ، فعالیت مجدد این کارخانه آغاز شود.
فرماندار ورامین تصریح کرد:تا کنون چندین نماینده از شرکت های معتبر کشور که تقاضای مشارکت با مالکان کارخانه شیر وارنا را دارند از محل این کارخانه بازدید کرده اند و تلاش می شود تا بهترین شرکت انتخاب شده و بار دیگر شاهد فعالیت این کارخانه مهم صنایع لبنی استان تهران باشیم.
کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید یکصد هزار تن محصولات لبنی در سال 1386 افتتاح شد ولی پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی، مشکلات این کارخانه آغاز شد ، تا جایی که اکنون به طور کامل تعطیل و 600 نفر از کارگران آن بیکار شده اند.
معوقات بانکی ، بدهی به دامداران و کارگران از مهمترین مشکلا مالی کارخانه شیر وارنا است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.