به گزارش روز سه شنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق افزود: باید بدانیم دارایی هایمان چیست و چقدر است تا آنها را از طریق یک سیستم دقیق منتشر کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
شهردار تهران با اشاره به درخواست برخی شهرداران مناطق در خصوص تفویض اختیار به منطقه تصریح کرد: با واگذاری اختیارات به مناطق موافقم و معتقدم شهرداران مناطق به دلیل اشراف بیشتر بر امور منطقه می توانند با اختیارات بیشتر، عملکرد بهتر و مطلوب تری داشته باشند و ستاد شهرداری تهران باید وظیفه نظارت و کنترل این عملکرد را به دقت انجام دهد.
وی افزود: نقش شهرداران مناطق در سطح شهر، مانند استانداران در سطح ملی است.
افشانی موضوع تفویض اختیار را امری منطقی و درست عنوان کرد که نباید از واگذاری اختیارات به نهادهای اجتماعی ترس داشته باشیم اظهارداشت: می توان اختیارات لازم را به مناطق، مردم و نهادهای اجتماعی واگذار کرد اما ستاد شهرداری تهران باید نظارت و کنترل دقیق و شفاف بر عملکرد مناطق و نهادها داشته باشد و نقش تولی گری را به نقش نظارتی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه براساس قانون، شهرداری ها موظف به انتشار شفاف تمام فعالیت های اقتصادی هستند گفت: اگر می خواهیم شهر را با مشارکت فعال شهروندان اداره کنیم، نیاز به اعتماد و همراهی مردم داریم و برای جلب این اعتماد، لازم است فعالیت های مالی و اقتصادی که در شهرداری تهران انجام می شود را به صورت شفاف در سامانه شفاف سازی قرار دهیم تا مردم در جریان کامل مناسبات مالی شهرداری قرار گیرند.

*درآمد مناطق و سازمان ها به خزانه شهرداری واریز شود
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد خزانه کل در شهرداری تهران را کار خوبی توصیف و خاطرنشان کرد: این اقدام موجب شفاف شدن ورودی و خروجی مالی شد و بنابراین تمامی مناطق 22 گانه، سازمان ها و شرکت ها موظف به واریز درآمد خود به خزانه هستند تا امکان شفاف سازی درآمدها و هزینه ها و نیز توزیع عادلانه بودجه برای خدمت موثر به شهروندان تهرانی بهتر از گذشته فراهم شود.
وی با بیان اینکه تمامی حوزه های فعالیت شهرداری تهران از جمله حمل و نقل، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و عمرانی دارای ارتباط گسترده با شهروندان است گفت: باید میزان تحقق برنامه ها به صورت روزانه رصد شود.
افشانی با بیان اینکه پروژه های «نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» و «بازآفرینی بافت فرسوده» تهران از اهمیت زیادی نزد دولت برخوردار است افزود: در همین راستا یکهزار و 500 میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده اختصاص داده شده است.

*«سیستم مدیریت کیفیت» در شهرداری تهران مستقر می شود
شهردار تهران با اشاره به ضرورت استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شهرداری تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد متخلف در آشفتگی به اهداف خود دست پیدا می کنند بنابراین باید ساختار فعلی تغییر پیدا کند و تمام فرآیندها در سیستم، معلوم و مشخص باشد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ فضای سبز و حفاظت از باغ های تهران افزود: اگر باغی در تهران باقی مانده باشد، باید جلوی قطع یا خشک کردن درختان آن را بگیریم.
افشانی گفت: در همین زمینه در جلسات اخیر شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، این دو ارگان برای واگذاری تعدادی از باغات خود و تبدیل آنها به بوستان عمومی اعلام آمادگی کردند.
در پایان این نشست، شهردار تهران، کاوه حاج علی اکبری را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران، رمضان امینی را به عنوان رییس جدید سازمان بازرسی شهرداری تهران و محمدعلی کریمی را به عنوان مشاور شهردار و رییس جدید مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران معرفی کرد.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.