محمد گلدستانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات خرید تضمینی محصول کلزا از اواسط خرداد ماه امسال آغاز و کشاورزان شهرستان های جنوب شرق شامل ورامین، قرچک ، پیشوا و پاکدشت و شهرستان های شرق شامل دماوند، فیروزکوه و پردیس محصول خود را به مرکز خرید سیلوی ورامین تحویل دادند.
وی افزود : از ابتدای زمان خرید محصول کلزا تاکنون ، یک هزار و 300 کلزا تحویل سیلوی ورامین شده است.
گلدستانی افزود : قیمت تضمینی خرید محصول کلزا به ازاء هر کیلوگرم 28 هزار و 665 ریال است که در صورت داشتن رطوبت مناسب و ناخالصی اندکی ، این قیمت افزایش پیدا می کند.
وی بیان کرد: سقف رطوبت کلزا حداکثر 20 درصد و میزان ناخالصی اعم از خاک و بذور علف هرز حداکثر 10 درصد است تا بتوان محصول را از کشاورز خریداری کرد. بیش از 74 هزار تن گندم جنوب شرق تهران خریداری شد.
وی تصریح کرد: نیمی از محصول کلزار کشاورزان جنوب شرق استان تهران به دلیل وزش توفان که دقیقا با زمان برداشت همزمان شده بود از بین رفت و خسارات زیادی به کشاورزان تحمیل شد از این رو میزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته از کاهش محسوسی برخوردار شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و 300 تن محصول کلزا تحویل سیلوی ورامین شد که تصور می شد با افزایش سطح زیر کشت این محصول ، میزان برداشت افزایش پیدا کند ولی توفان این امکان را به کشاورزان نداد.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق تهران افزود : هم اکنون محصول کلزای شهرستان های دماوند و فیروزکوه در حال تحویل به سیلوی ورامین است و خرید تضمینی همچنان ادامه دارد.
وی همچنین از خرید بیش از 74 هزار تن گندم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این بخش از استان خبر داد.
رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی را به ازاء هر کیلو 13 هزار ریال و گندم دوروم (گندم سختی که برای تولید ماکارونی و پاستا به کار می رود ) را 13 هزار 300 ریال اعلام کرد.
بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان های جنوب شرق تهران زیر کشت گندم و بیش از 2 هزار هکتار زیر کشت کلزا رفته است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.