به گزارش ایرنا، سومین نشست از سلسله نشست های ارائه پژوهش های مدیریت شهری فردا با حضور پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران، مصطفی بهزادفر استاد دانشگاه، کاوه حاج علی اکبر و میثم بصیرت از ساعت 16 تا 18 در سالن ایران زمین شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود.
با توجه به اینکه بافت فرسوده یکی از مشکلات پایتخت به شمار می رود و از آنجاکه اقدامات انجام شده برای نوسازی بافت های فرسوده شهری منجر به کسب نتایج مطلوب نشده در این نشست موانع و چالش های نوسازی بافت فرسوده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
فرسودگی بافت‌های شهری از معضلاتی است که در چند دهه اخیر ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است. اقدامات گوناگونی که به‌صورت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در جهان و از جمله در ایران صورت گرفته گاهی ناموفق بوده یا موفقیت کمی داشته است. مطالعات نشان می‌دهد اقداماتی که تاکنون انجام شده نتوانسته نیازهای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را پاسخ گوید.
این نشست که سومین نمونه از سلسله نشست‌های ارائه پژوهش‌های مدیریت شهری است، در صدد است با به چالش کشیدن مسایل مربوط به فرسودگی و نوسازی و کوشش در یافتن پاسخ پرسش‌های مطرح شده، زمینه‌ای برای هم‌اندیشی سه ضلع شورای شهر، شهرداری تهران و دانشگاه فراهم کند و حضور مدیران شهری، مهندسین و کارشناسان و تمامی علاقه‌مندان و اصحاب رسانه در آن آزاد است.
سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کلان‌شهر تهران وجود دارد که حدود یک و نیم میلیون نفر از شهروندان را در خود جای داده است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.