به گزارش ایرنا، پروانه مافی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان اصناف شهرستان ری افزود: متاسفانه اعضای اتحادیه های صنفی کشور تصور می کنند که فقط کارشان صدور پروانه کسب و کار است و هیچگونه برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی در حوزه کار خود ندارند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 17 و نیم درصد از تولید ناخالص ملی نتیجه فعالیت اصناف است، تاکید کرد: اصناف باید از حالت سنتی و روش های قدیمی کسب و کار به سمت روش های نوین و جدید حرکت کنند تا به بازیگران اقتصادی قوی در کشور تبدیل شوند.
مافی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان به خوبی با مشکلات اصناف آشنا هستند، اظهار داشت: افزایش نامتعارف عوارض شهرداری ها و عدم ساماندهی دست فروشان بزرگترین مشکل اصناف کشور است.
وی ادامه با بیان اینکه ساخت و ساز شهرداری ها در بازار بایستی با همکاری اصناف انجام شود گفت: شهرداری ها باید در اجرای طرح های شهرسازی از اصناف نظر خواهی کنند تا مشکلی در روند کسب و کار پیش نیاید.
مافی در پایان یادآور شد: اتاق اصناف باید از حالت فعلی به زبان گویای بازار تبدیل شود و بازار را از شرایط سنتی فعلی به سمت مدرن و به روز پیش ببرد.
امام جمعه شهرری نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه نظارت دولت بر بازار کار نادرستی است، تاکید کرد: نظارت بر عملکرد بازاریان باید توسط خود اصناف صورت گیرد.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی افزود: طلب روزی حلال مانند طلب علم برای افراد جامعه مهم و حیاتی است از همین جهت بازاریان و اصناف باید اول احکام دین در تجارت و کسب روزی حلال را بیاموزند.
وی یادآور شد: نقش اصناف در نوع مصرف کالای مردم بسیار تاثیر گذار است بنابراین بازاریان باید بر اساس شعار سال فروش کالاهای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید کنندگان و چرخ اقتصادی کشور به خوبی بچرخد.
به گزارش ایرنا، کلنگ ساختمان اصناف شهرستان ری در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 متر مربع زده شد که این ساختمان با زیربنای 9 هزار و 435 متر مربع در هفت طبقه تمامی 44 اتحادیه صنفی فعال این شهرستان را پوشش می دهد.
این مراسم امروز یکشنبه با حضور مافی، محجوب و علیجانی از نمایندگان مردم تهران ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، فاضلی رییس اتاق اصناف کشور، شاهچراغی امام جمعه شهرری، خانجانی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ری و جمعی از مسئولان و اصناف شهرستان ری برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.