به گزارش ایرنا ، در این کارگاه تولیدی که لوازم چوبی ، پایه های زیورآلات و دکور طلاجات تولید می شود ، پس از ارائه آموزش به خانواده ها ، وسایل در اختیار آنان قرار گرفته و پس از تولید از آن ها خریداری می شود.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین ، تلاش نیک اندیشان و صرف وقت فراوان از زندان رهایی پیدا می کنند ولی اگر این افراد به حال خود رها شده و شغلی آبرومند برای آنها فراهم نشود ممکن است بار دیگر جایی جز زندان نصیب آن ها نشود.
حسین خلیلی افزود: خانواده افرادی که به زندان می افتند بیش از دیگران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و اگر نتوان برای آن ها درآمد پایداری ایجاد کرد ممکن است به برخی از این آسیب ها گرفتار شوند.
وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 300 خانواده زندانیان شهرستان ورامین تحت پوشش خدمات انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند که مهمترین هدف این انجمن ، رفع نیازهای مادی آنان است.
وی در خصوص کارگاه توانمند سازی خانواده زندانیان ورامین گفت: این کارگاه که به صورت نیمه تعطیل درآمده بود ، با حمایت یکی از خیرین بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده و بخش اعظمی از کارهای تولیدی خود را پس از آموزش، به خانواده زندانیان سپرده و کارهای تولیدی را به صورت مستقیم و بدون واسطه از آنان می خرد.
خلیلی گفت : این کارگاه قادر است پس از تکمیل دستگاه ها ، برای یکصد نفر شغل ایجاد کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.