به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اوحدی روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهم ‌نامه میان سازمان دانش آموزی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مجموعه باغ کتاب تهران با اشاره به تشکیل ستاد ویژه و تخصصی برای تدوین برنامه‌ های تابستان 97 اظهار داشت: امسال 60 برنامه شاخص، 12 برنامه فراگیر و 48 برنامه در سطح فرهنگسراها و باغ موزه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می شود.
وی با اشاره به برگزاری یکهزار و 250 برنامه ای منطقه ای در فرهنگسراها، خانه های فرهنگ و مراکز فرهنگی و هنری گفت: جشنواره تهران قدیم در باغ موزه قصر برگزار می شود.
اوحدی، برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی مجازی، پنجمین جشنواره تولید کتاب های صوتی، اجرای 60 برنامه موسیقی اقوام و آیینی، بیش از 500 تئاتر به ویژه با رویکرد کودک و نوجوان با همکاری سازمان دانش آموزی و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در دهه های کرامت و ولایت در میدان آیینی امام حسین(ع)، ویژه ‌برنامه ضریح مهربانی در این میدان و 101 برنامه با رویکرد مذهبی در حوزه شعر و ادبیات دینی را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای 40 برنامه شاخص ویژه شهدا اظهار داشت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستادی ویژه ای را تشکیل داده و برنامه هایی را در این حوزه تدوین و اجرا خواهیم کرد.
وی درباره برنامه های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فصل تابستان گفت: 40هزار مترمربع فضای آموزشی در اختیار این سازمان است، یکهزار و 400 دوره آموزشی توسط 5 هزار و 500 مربی که صلاحیتشان تایید شده، برگزار خواهیم کرد.
اوحدی با بیان اینکه سالیانه 350 هزار نفر در کلاس ‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شرکت می ‌کنند، افزود: پیش بینی می ‌شود امسال این عدد با توجه به تغییرات زیادی که صورت گرفته به 400 هزار نفر برسد و امسال در حوزه تئاتر و سینما نیز شاهد تحولاتی خواهیم بود.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آغاز فعالیت باشگاه ترنج افزود: این باشگاه برای رده سنی 12 تا 15 سال تعریف شده و نوجوانان با عضویت در این باشگاه می توانند از خدمات 35 سالن سینمایی و مجموعه‌ های آموزشی، ورزشی، هنری و فرهنگی زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه 35 هزار متر مربع فضای گالری در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، گفت: با جذب قشر جوان و با کمک دانش آموزان می توانیم نمایشگاه ها و جشنواره های تجسمی را در این گالری ها برگزار کنیم.
اوحدی با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین افزود: هر ساله شاهد حضور موج عظیمی از ملل مختلف در مراسم اربعین حسینی هستیم که ظرفیت قابل توجه فرهنگی است اما فعالیت ‌های فرهنگی آن طور که باید در این حرکت خوب انجام نشده و در تلاش هستیم امسال این حرکت عاشقانه را با انجام کار فرهنگی بیشتر منعکس کرده و نشان دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه با توجه به همزمانی پایان تابستان با هفته دفاع مقدس و ماه محرم، برنامه های ویژه ای نیز به این مناسبت درنظر گرفته شده، گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌ های تابستانی سازمان فرهنگی و هنری می توانند با شماره 1837 تماس بگیرند.
اوحدی درباره برنامه های موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که مدت‌ها پیش متوقف شده اظهار داشت: این برنامه ها در قالب برگزاری نشست ها و کلاس های پژوهشی، موسیقی سنتی و جشنواره های موسیقی اقوام ادامه خواهد داشت.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.