جعفر نورمحمدی روز دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا به آتش سوزی اراضی کشاورزی حریم شهر کیلان اشاره کرد و گفت: طی تماس تلفنی مسئول آتش نشانی شهر کیلان با مدیریت بحران شهرستان دماوند در خصوص آتش سوزی اراضی منطقه وادان از توابع شهرستان دماوند، تمامی اعضای مدیریت بحران وارد عملیات شدند.
وی علت این حادثه را سهل انگاری شهروندان و یا رهگذران دانست و افزود: متاسفانه به علت وجود علف های خشک در این مزارع کشاورزی، باد و عدم اطلاع رسانی به موقع موجب شد تا بخش عمده ای از منطقه آتش بگیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: در این حادثه 20 هکتار از 80 هکتار مزرعه اراضی کشاورزی شامل 2 هکتار باغ، یکصد عددکندوی عسل و سیستم آبیاری قطره ای کاملا در آتش سوخت که با تلاش نیروهای آتش نشانی شهرستان، هلال احمر ، منابع طبیعی دماوند ، دهیاری وادان و سربندان بعد از سه ساعت آتش مهار شد.
وی با بیان اینکه این حادثه عصر امروز اتفاق افتاد، از کشاورزان خواست تا علف های خشک مزارع را شخم بزنند که دچار آتش سوزی نشود و همچنین از شهروندان و مسافران خواست تا در صورت روشن کردن آتش، آن را کامل خاموش کنند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.