به گزارش ایرنا، محمد صالح ضیایی روز یکشنبه در جلسه ستادمدیریت بحران شهرستان ری افزود: توجه به گسل های موجود در این منطقه که در گذشته موجب زلزله هایی نیز شده است بسیار حائز اهمیت و ضروری است و روانگرایی با گسل را باید جدی گرفت.
وی عنوان کرد: در سراسر جهان بر روی گسل ها ساخت و سازی انجام نمی شود، چرا که سبب بروز حوادث جبران ناپذیری در مواقع بروز زلزله و بحران می شود.
وی تصریح کرد: انبارها، ساختمان ها و مجتمع های نا ایمن در این شهرستان باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرند تا هنگام بروز حوادث از بار مشکلات و معضلات کاسته شود.
از گسل های مهم تهران، گسل ری‌ است که با توجه به مقاوم نبودن ساختمان‌های جنوب تهران در صورت فعال شدن و وقوع زمین لرزه بسیار پرتلفات خواهد بود.
این گسل از جاده خاوران شروع شده و با گذر از دولت‌آباد و حرکت بر مسیر جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌های آجرپزی چهاردانگه به پایان می‌رسد.

** اتباع افغانستانی در 70 درصد واحدهای فرسوده ری ساکن هستند
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه گفت: اتباع افغانی در 70 درصد واحدهای فرسوده این شهرستان ساکن هستند که صاحبان این املاک با کسب درآمد از طریق اجاره دادن مسکن خود حاضر به تخریب نشدند.
مهدی نخعی با بیان اینکه باید در زمینه بافت های فرسوده تصمیم جدی و موثری گرفته شود، افزود: 56 هزار و 237 واحدی در این شهرستان وجود دارد که 33 هزار و 782 واحد آن فرسوده و نیاز به بازسازی دارند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی از جمله کمبود سقف تسهیلات سبب احصاء بافت های فرسوده شده و صاحبان این املاک از اقدام به ساخت و ساز خودداری می کنند.
نخعی تاکید کرد: گسل های شهرستان ری به ویژه روستاهای این منطقه نیز از نکات مهم و مورد توجه است که باید به آن اهمیت داد.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامهبازسازی بافت های فرسوده ری را از اولویت های فرمانداری بیان کرد و گفت: بافت فرسوده برای شهرها و روستاها خطرساز است و باید همه مسئولان مربوطه به این مقوله نگاه و توجه خاصی داشته باشند.
هدایت الله جمالی پور افزود: رفع بحران آب از دغدغه های متولیان و مسئولان این حوزه است که با مدیریت دقیق، برنامه ریزی و همراهی و همکاری مردم و همه نهادها حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه استفاده درست و بهینه از منابع از نکات مهم و مغفول مانده به شمار می رود، یادآور شد: همه افراد در جامعه باید آموزش استفاده درست از هر پیزی را یاد بگیرند تا دچار بحران و مشکلات گسترده نشوند.
وی ادامه داد: بدترین دشمن منابع طبیعی، رفتارهای غلط است که نسبت به منابع صورت می گیرد و با مصرف های بی رویه سبب بروز معضلات می شود.
وی ادامه داد: مدیریت بحران نیازمند عزم همگانی است و باید همه پای کار باشند تا معضل ها را در موضوعات مختلف حل کرد.
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ری امروز یکشنبه با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری و اعضای ستاد بحران در فرمانداری برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.