حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری یکشنبه شب در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده عبدالله روستای آیینه ورزان از توابع شهرستان دماوند برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه مکتب امام صادق(ع) اظهار داشت: مکتب امام صادق(ع) ارزشمند، تکیه گاهی برای همه رهروان آن حضرت و به عنوان یک دستگاه فکری پشتوانه خاص همه مراجع، جامعه و تمدن اسلامی است.
وی افزود: امام صادق(ع) توانست همه تلاش ها و زحمات ائمه قبل از خود به مرتبه عالی رساند و زمینه ای را ایجاد کرد که ائمه بعد از او قدم های بعدی را برداشتند و شیعه را در تاریخ غیبت پشتیبانی کند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظامی برگرفته از نهضت امام صادق (ع)، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با تفکر امام صادق(ع) شکل گرفت و اگرچه دشمن در زمانی به دنبال تخریب اسلام بود اما حضور امام خمینی(ره) باعث خنثی شدن اهداف آنان شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تفکر شرق و غرب ، قدرت حاکم سازی را بر اساس فقه امام جعفر صادق(ع) پیش گرفتند، افزود: حرکت ماندگار امام راحل نه تنها توانست ملتی را بیدار کند، بلکه یک کشور را صاحب نظام کرد و تاریخ را در یک مسیر جدید قرار داد؛ این مهم باعث شد تا امیدها باز گردد و معادلات فکری جهان را متحول سازد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی نسخه نجات بود و امروز که 40 سال از تشکیل نظامی مبتی بر تفکر فقهی امام صادق (ع) می گذرد، دشمنان از معجزه این مکتب متحیر هستند زیرا در تمامی این سالها ریشه انقلاب استوار و برافراشته تر شده است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: علاوه بر جمهوری اسلامی ایران که از آزادی، عزت، سربلندی و افتخار این مکتب انسان ساز و این درخت پهناور بهره مند شده است بلکه دیگر کشورها نیز از این مهم بهره برده اند.
وی با بیان اینکه هر جوشش اسلامی در جهان زیر سایه این درخت پر بار نیرو و عزت می گیرد، تاکید کرد: هر جوشش اسلامی در جهان حاصل تفکر فقهی و فکری امام صادق(ع) است و این همان اسلام ناب محمدی است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحریم و ها مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: ملت آگاه و فهمیده ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با مشکلات و تحریم های بسیاری روبرو بوده و خود توانایی کشف و حل مشکلات را دارند و روزی دشمنان خواهند دید که توطئه ها کاری از پیش نبرده و این مهم تا ظهور حجت ادامه دارد.
وی افزود: مشکلاتی که در کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی، تربیتی و فرهنگی و.. وجود دارد، بخشی از آن مربوط به فشارهای سنگین دشمن است زیرا دشمنان می داند ملت ایران زنده ، آگاه و به سوی توسعه و پیشرفت در حرکت است.
این مقام مسئول ادامه داد: دشمنان با ملتی که در سراشیبی سقوط قرار گرفته کاری ندارد ، اما اگر شاهد سنگ اندازی آنان برای جمهوری اسلامی هستیم، به دلیل حرکت در مسیر رشد و کمال است و این مهم به راحتی به دست نمی آید.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید براینکه رفع برخی از مشکلات نیازمند زمان است، تصریح کرد: نمی توان ملتی را که سال ها تلاش کرده زیر سوال برد؛ 40 سال برای رفع مشکلات تلاش ها صورت گرفته و امروز باید دست به دست هم دهیم تا اهداف دشمن خنثی و مشکلات مرتفع شود.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی طرفداران شجاع، مومن، دلاور، حماسه ساز و ارزشی دارد و این یک افتخار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران می توانست وضعیت بهتری در عدالت، پیشرفت، معنویت و کمال داشته باشد اما به دلیلی چون عمل نکردن به متن نسخه امام صادق(ع) و نداشتن ایمان کافی برخی از مسئولان به این مهم، عقب افتادیم.

**نسخه اقتصاد مقاومتی یک طرح روشن و کامل برای رفع مشکلات است
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور صراحتا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سنوات گذشته بر اساس دستگاه فقه امام صادق(ع) نسخه اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه اقتصاد کشور در اختیار ملت ایران قرار دادند که یک طرح روشن و کامل در کشوراست.
وی با بیان اینکه برخی از کشورها راه نجات اقتصاد خود را از این نسخه شفابخش دریافت کرده اند، افزود: این مهم نیازمند این است که مسئولان حاضر در این گلوگاه، قوی عمل کنند و اگر اینگونه بود در تمامی حوزه ها که حق ملت ما است می توانستیم جلوتر باشیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: امروز برخی از مشکلات اقتصادی به واسطه وجود مفت خورهای کثیفی است که موجب ناآرامی در کشور می شوند و درخواست ملت ایران از دستگاه قضا، برخورد قاطع با آنان است.

**دستگاه فکری امام صادق (ع) نظام ساز است
این مقام مسئول بیداری کشورهای اسلامی را به واسطه موج انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان دانست و گفت: طی سالهای گذشته شاهد تحرکاتی در برخی از کشورهای اسلامی به ویژه مصر و تونس بودیم که توانست طاغوت را در قفس کند و مردم احساس نشاط و سر زندگی کردند و شعارهای اسلامی سردادند.
وی ادامه داد: اما آنچه باعث شد تا این بیداری پایدار نباشد نداشتن مکتب و فقه امام صادق(عج) در حرکت و مسیر آنان بود و همین امر موجب شد تا در کمتر از یک سال منجر به فروپاشی شوند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید براینکه دستگاه فکری امام صادق(ع) می تواند نظام ساز باشد بیان کرد: از دستگاه مالکی، شافعی، حنبلی و حنفی، نظامی در نمی آید و آن مکتب امام صادق(ع) است که جمهوری اسلامی ایران از آن سر بلند بیرون می آید.
وی تصریح کرد: معجزات دستگاه فکری و فقهی امام صادق(ع) باعث شد تا چمران ها و باکری ها ایجاد شود و این خصوصیت مکتب امام صادق(ع) است و رمز پیروزی ما در این است که مقاومت کرده و خود را اصلاح کنیم.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه تجربه های سیاسی، برجام و... از جمله تجربه های تلخ و شیرین کشور است، عنوان کرد: مسئولان ما نباید به دنبال نسخه های جدید و بیرونی باشند، بلکه باید در مسیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند که قطعا موجب رفع مشکلات خواهد بود.
به گفته وی ، امام صادق(ع) افزایش فهم دینی جوانان، وحدت، مهر ورزی، رحم کردن به یکدیگر، خدمت کردن و گره گشایی از کار یکدیگر به صورت صریح و روشن از از جمله توقعات خود می داند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.