به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز یکشنبه با حضور سعید رضا جندقیان رئیس معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سالن اجتماعات فرمانداری ورامین برگزار شد محمدرضا یوسفی افزود :امروز به لطف اختصاص اعتبارات بسیار مناسبی که از سوی دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی ورامین و کارهای عمرانی دهیاران باعث ایجاد مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستا شده است.
وی اظهارداشت : نخستین گام مسئولان شهرستان ورامین در ایجاد زیر ساخت های زندگی در مناطق روستایی ، سازندگی ، عمران و آبادانی در این مناطق بود به گونه ای که امروز بیش از 80 درصد از مناطق روستایی ورامین ، حتی روستاهایی که به لحاظ جمعیتی و قانون از دهیاری برخوردار نمی باشند ، نسبت به اجرای پروژه های عمرانی بی نیاز هستند.
وی گفت : حجم بسیاری زیاد فعالیت های عمرانی و اجرای طرح های هادی در مناطق روستایی به حدی است که امروز به گفته مسئولان ، شاهد بازگشت روستائیان به مناطق زندگی سابق خود هستیم و این امر در گزارش مسئولان استانی و کشوری به چشم می خورد.
یوسفی بیان کرد: اختصاص اعتبارات مورد نیاز از محل مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی از سوی دولت ، با ارائه و اجرای طرح های توجیه دار از سوی مسئولان روستایی ورامین همراه گردیده به گونه ای که ورامین بین 16 شهرستان استان تهران ، رتبه نخست هزینه کرد این اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: هدف اصلی در هزینه اعتبارات ، ایجاد ارزش افزوده در روستاهاست و این مهم جز با تولید ثروت و توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی میسر نمی شود.
فرماندار ورامین با تأکید بر لزوم تولید ثروت در مناطق روستایی افزود : امروز دهیاران وظیفه دارند به صورت جدی وارد بحث اشتغال ، تولید و ایجاد فرصت شغلی پایدار شوند چرا که فعالیت های عمرانی تا زمانی که روستائیان از درآمد پایدار برخوردار نباشند، نمی تواند به تنهایی باعث ماندگاری آنان در روستا شود.
وی تأکید کرد: اگر دهیار نتواند برنامه ویژه ای برای ایجاد شغل و تولید در منطقه روستایی ارائه دهد ، بهتر است که عرصه کار در این حوزه را ترک کند.
وی از توجه به حوزه مدیریت بحران به عنوان دیگر وظیفه دهیاران یاد کرد و افزود : دهیاران وظیفه دارند تا ضمن تسهیل بخشیدن به روند بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی ، در حوزه مقابله با حوادث غیر مترقبه نیز برنامه های عملی ارائه داده و سالانه نسبت به تهیه کانکس و دپوی آن برای مواقع ضروری اقدام کنند.
فرماندار ورامین از شناسایی نقاط امن روستایی ، گره های ترافیکی ، توجه به مسائل زیست محیطی ، پاکسازی روستا از زباله و نخاله و رفع محرومیت از مناطق روستایی به عنوان دیگر وظایف دهیاران یاد کرد.
در پایان این مراسم از دهیاران روستاهای خالد آباد ، علی آبادفرسوده و حسن آباد کوه گچ تقدیر به عمل آمد.
52 روستای بخش مرکزی و جواد آباد ورامین دارای دهیاری هستند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.