به گزارش ایرنا، محمدجواد حق شناس روز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود که توسط حجت نظری دیگر عضو شورا قرائت شد به مناسبت روز پرچم افزود: لحظه ای که آهنگ و سرود ملی نواخته می شود و پرچم زیبای کشورمان به اهتزاز در می آید شور و شوق و احساس عجیبی سراسر وجودمان را در بر می گیرد که این حس، حسی ملی است، نه رنگ می شناسد و نه زبان و نه قومیت.
وی ادامه داد: هر آن کس که خود را ایرانی می داند این حس را با همه وجودش تجربه کرده است.
حق شناس با بیان اینکه پرچم ملی ما نماد ملیت و جان بخش روح ملی است، گفت: این پرچم تاریخی کهن و پرفراز و نشیب دارد و سرمایه ای عظیم و میراث مشترک ملت ما است.
وی افزود: از زمان هخامنش تا درفش کاویانی و امروز در جمهوری اسلامی ایران این پرچم همیشه سرافراز بوده و به غیرت ایران و ایرانی تا ابد سرافراز خواهد ماند.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا با بیان اینکه شاید آن گونه که باید نقش و جایگاه پرچم در زندگی روزمره ما مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: در ایران هیچ نهاد و سازمانی به عنوان متولی پرچم وجود ندارد و اکثرخانه ها، فروشگاهها و مغازه ها نشانی از پرچم ملی در خود ندارد.
به گفته وی، امروز در شرایطی که سرمایه های اجتماعی کشور رو به افول گذاشته و انسجام فرهنگی ما کمرنگ شده و فضای سیاسی کشور ملتهب است باید در جای جای این سرزمین و خانه به خانه این کشور هر روز و هرساعت و هرثانیه بارها و بارها پرچم ایران برافراشته شود و گرد آن روح وحدت ملی و عشق به میهن اسلامی دمیده شود.
حق شناس با اشاره به اینکه جشن پرچم امسال به همت شهرداری تهران و با طلیعه داری شهرداری منطقه ١٣ از ١٢فروردین آغازشده است، گفت: این جشن در چهار مرحله در تلاش است تا در مساجد، مدارس، فروشگاهها و خانه های شهر تهران فرهنگ پاسداشت پرچم ملی را عمق بخشد.
وی ادامه داد: در یکی از میادین شهر و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هرهفته یک بار پرچم ایران در میان مردم و نه فقط در پادگان ها به اهتزاز در خواهد آمد.
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این گام ارزشمند آغاز حرکتی است که امیداست باهمراهی مردم،نهادها،سازمان ها و به ویژه شوراهای اسلامی شهرهای کشور به حرکتی ملی و فراگیر در تحکیم وحدت و انسجام ملی مبدل شود.
صبح امروز قبل از آغاز رسمی جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با حضور محمد جوادحق شناس، رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا، پرچم ایران که در صحن شورای شهر قرار داشت تعویض شد.
تهرام/7244/1735 / 1539

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.