به گزارش ایرنا، براساس بخشنامه استانداری تهران، به منظور کاهش مصرف برق، ساعت کاری اداره ها در پایتخت تا پایان تیرماه از 6 تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 تعیین شده است.

برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که این تغییر ساعت موجب گلایه بعضی کارمندان بویژه کسانی که از اطراف پایتخت مجبورند خود را ساعت 6 صبح به محل کار برسانند شده است.
«محمدحسین مقیمی» روز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری( اینوتکس 2018) در بوستان گفت وگو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: پیش از این، کارمندان ساکن اطراف پایتخت برای رسیدن به محل کار حداقل دو ساعت در ترافیک سنگین معطل می ماندند در صورتی که با تغییر ساعت کار به 6 صبح آنان می توانند نیم ساعته به تهران برسند.
وی اضافه کرد: این تغییر ساعت اداری به نفع مردم و کارمندان است زیرا بخشی از ترافیک صبح و عصرگاهی به ساعات غیرپیک منتقل و این امر موجب تسهیل در تردد در معابر پایتخت می شود.
مقیمی افزود: اگر کارمندان ساکن اطراف پایتخت ساعت 5 صبح راه بیافتند ساعت 6 صبح سرکار خواهندبود؛ اول صبح خلوت است و زود می رسند و اگر مشکلی با این ساعت کار دارند بدانند این وضعیت تنها برای 15 روز ( تا پایان تیر) اعلام شده است.
استاندار تهران در عین حال باتاکید براینکه این تغییر ساعت باهدف مدیریت مصرف انرژی انجام شده است، اظهارداشت: بالاخره پایتخت با مشکل برق رسانی مواجه است و همه باید برای رفع این مشکل کمک کنند.
وی افزود: تصمیم استانداری در تغییر ساعات کار ادارات براساس مصوبه هیات دولت و به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک بوده زیرا ساعت 13:30 تا 15:30 پیک مصرف برق است و در این ساعات ادارات تعطیل شده اند.
استاندار تهران اظهار امیدواری کرد که با همکاری همه شهروندان و اجرای این بخشنامه از سوی همه کارکنان دولتی شاغل در پایتخت موجبات کاهش مصرف برق در سطح استان فراهم شود.

بیشتر انتقادهایی که به این تغییر ساعت کار شده حول محور ساعت شروع کار ادارات از 6 صبح بوده زیرا تامین وسیله نقلیه بویژه وسایل عمومی و نحوه مدیریت زمان برای رسیدن محل کار بویژه بردن فرزندان به مهدهای کودک از جمله مشکلات این دسته از افراد اعلام شده بود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور نیز اعلام کرده بود که به دنبال بخشنامه استانداری تهران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات درهای مهدهای کودک در تهران از شنبه (16 تیرماه) از ساعت 6 تا 14 تغییر کرد اما حتی بااین وضعیت نیز این دسته از کارمندان دولت در ساعت 6.30 دقیقه صبح قادر به حضور در محل کار خود نیستند و بسیاری از آنان مجبور به استفاده از مرخصی ساعتی شده اند.
به گزارش ایرنا، بخشنامه تغییر ساعت کاری اداره ها 13 تیر جاری توسط استانداری ابلاغ شد اما روز گذشته (شنبه) برخی گلایه ها از ناهماهنگی ها در شروع به کار سازمان های دولتی خبرساز شد به طوری که گفته می شد نهادهای ستادی مثل برخی وزارتخانه ها فعالیت خود را با این بخشنامه هماهنگ نکرده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اما روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این زمینه موضع گرفت و اعلام کرد: بخشنامه تغییر ساعت فعالیت کار اداره ها براساس مصوبه هیات وزیران بوده و همه ادارات دولتی سطح شهر تهران را شامل می شود.
«محمد امامی امین» افزود: همه اداره های دولتی اعم از استانی و ملی که محل فعالیت آنان در شهر تهران است باید این مصوبه را رعایت کنند.
وی گفت: مقرر شده اجرای این مصوبه از سوی ناظران و بازرسان پایش و اگر تخلفی انجام شده باشد برخورد شود.
تهرام/** 1836 **1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.