به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه حقوق کارمندان دولت محدود و در حد زندگی معمولی است افزود: همه مدیران دستگاه ها باید تلاش کنند تا عرصه را به کارکنان خود تنگ نکرده و به جای آن در هزینه های جاری صرفه جویی کنند.
وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی می توانند تا 30 درصد مصارف خود را کاهش دهند ادامه داد: رئیس جمهوری بر کاهش مصرف و پایین آوردن هزینه های غیرضروری تاکید ویژه دارند و مدیران باید این مهم را رعایت کنند.
مقیمی گفت: هزینه های بهره برداری از خودروهای دولتی نیز باید کاهش یافته و از ترددهای غیرضروری خودداری شود.
وی بر برخورد جدی استانداری تهران با دستگاه هایی که مصوبه خاموشی تاسیسات سرمایشی از ساعت 13 و 30 به بعد را اجرا نمی کنند تاکید کرد و افزود: مدیران بر اجرای شایسته این بخشنامه نظارت کرده و در صورت تخلف باید پاسخگو باشند.
مقیمی با اشاره به شرایط نامطلوب تهران از نظر سرانه آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و خدماتی گفت: بهینه سازی این سرانه و ارتقای آن در استان تهران که یکی از استان های محروم کشور است در کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از این محرومیت ها موثر است.
وی بر حل معضلات اجتماعی شهر تهران تاکید کرد و ادامه داد: رفع این معضلات در 55 محله استان تهران آغاز شده است و فرمانداران هفته ای یکبار جلسات بازآفرینی محلات را برگزار کنند ضمن آنکه آنان نقش مهمی در تصمیم گیری برای توسعه شهرستان ها دارند.
مقیمی گفت: فرمانداران برای جذب سرمایه در بخش های کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای ایجاد شغل تلاش کنند.
وی تاکید کرد: مدیران با جذب بودجه های نهاد متبوع خود کارها را به پایان سال موکول نکنند.
مقیمی همچنین با اشاره به بالا بردن کیفیت خدمات رسانی به مردم بر راه اندازی دفاتر شکایات مردمی از سوی مدیران استان از جمله فرمانداران در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: مردم ولی نعمت انقلاب هستند و باید بدانیم که فلسفه وجودی مدیران خدمت به مردم است.
وی گفت: یکی از راه های ارائه خدمت شایسته به مردم را راه اندازی و سرعت بخشی دولت الکترونیک ذکر کرد و ادامه داد: با تسریع در تحقق دولت الکترونیک علاوه بر ارائه خدمت شایسته به مردم شفاف سازی نیز شده و فساد کمتر می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: شهرستان بهارستان با ١٠٠ درصد اجرای تعهدات تا خردادماه 9٧، بیشترین میزان اجرای مصوبات سفر استاندار را در میان ١٣ شهرستان دارد.
نعمت الله ترکی با بیان اینکه ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار ٥٢٩ مصوبه ١٦ شهرستان استان تهران به جز تهران، ری و شمیرانات است ادامه داد: رشد اعتبارات مصوب استانداری تهران در سال ٩٧ نسبت به ٩٢، ١١٨ درصد است.
وی گفت: بودجه جاری استان تهران ٦٥٠ میلیارد تومان است که ٥٠٠ میلیارد تومان آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان پیمانی، رسمی و قراردادی دولت می شود.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.