محمد وحید تاویلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان اداره دامپزشکی روز گذشته به 2 دستگاه کامیون حمل مرغ در شهرری مشکوک و بعد از بازرسی متوجه شدند که مرغ ها به صورت غیر مجاز از مرغداری های این شهرستان بارگیری شده است.
وی تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی بعد از انجام آزمایش های مختلف، متوجه آلودگی مرغ ها شده و در نهایت صبح امروز معدوم شدند.
تاویلی ادامه داد: مرغداری های غیرمجاز حق ارسال مرغ های پایان دوره خود را به کشتارگاه ها ندارند، به همین جهت به صورت زنده به مغازه های سطح شهر می فروشند.
وی یادآور شد: درصد بیماری های میکروبی و ویروسی مرغ های تخم گذار پایان دوره ای که از مرغداری های غیر مجاز خارج می شوند بسیار بالا است و می تواند صنعت مرغداری شهرستان و حتی در مواردی جان انسان ها را نیز تهدید کند.
وی از روستاییان خواست: برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار و تنفسی در بین جمعیت طیور مرغداری های سنتی در روستاها، نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.
شهرستان ری یک میلیون و 651 هزار و 523 قطعه مرغ تخم گذار در هفت واحد تولیدی دارد، این شهرستان ری رتبه اول تولید تخم مرغ استان تهران را دارد و یکی از قطب های تولید تخم مرغ در کشور محسوب می شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.