تبیین حقوق شهروندی، ترویج آموزش های مرتبط با این مقوله، زمینه سازی جلب مشارکت شهروندان پایتخت ازجمله اهداف این کمیته اعلام شده است.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی در این آ یین گفت: آمادگی داریم با همکاری شورا و شهرداری تهران کلینیک های حقوق شهروندی را در محله ها و شورایاری های تهران فعال کنیم.
وی افزود: محیط شهری پیچیده، پویا، متنوع و چند وجهی شهرها نیاز به طراحی سیستم چند وجهی و مشارکت جویانه دارد.

«ابراهیم امینی» رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز گفت: به دلیل نو پا بودن نهاد شوراها در کشور هنوز جایگاه حقوقی و واقعی شهروندان تبیین نشده است.
وی عنوان کرد: برای نمونه شهرداری معابر را ساماندهی می کند اما بعد از مدتی سازمان هایی همچون آب، برق، گاز و مخابرات هم در همان مسیرها اقدامات مرتبطی انجام می دهند که باعث تخریب می شود.

«محمدجواد حق شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: یکی از اتفاقات که با شورای پنجم نمود عینی پیدا کرد رویکرد جریان اصلاحات به حقوق شهروندی است و انتظار هم می رفت کمیته ای در این خصوص شکل گیرد.

«علی اعطا» عضو و سخنگوی شورا نیز با تاکید بر اینکه باید سازو کاری برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر طراحی شود اظهارداشت: شهروندان تمایلی به اجرای طرح های مشارکت جویانه مدیران شهری ندارند زیرا این طرح و برنامه ها بر اساس نیاز آنها تدوین نشده است.
وی تاکید کرد: اینک مشارکت شهروندان را صرفا در فواصل چهار ساله انتخاباتی می ببینیم که نگاه صحیحی نیست.
در این نشست همچنین برخی استادان دانشگاه علامه طباطبایی و نیز فعالان حقوق شهروندی نیز حضور داشتند.
تهرام/7244// 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.