به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هواپیمای مسافری پرواز 655 که توسط ناو آمریکایی سقوط کرد در شهرستان پیشوا گفت: ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، شهادت دکتر بهشتی و همرزمانش، شهادت آیت الله صدوقی و بمباران های شیمیایی در دفاع مقدس از جمله جنایات آمریکا در تیرماه علیه ملت ایران است.
وی افزود : سقوط هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناو آمریکایی سند تاریخی جنایتکار بودن آمریکا است که در آن زنان و کودکان بیگناه بر فراز خلیج فارس به شهادت رسیدند.
وی افزود: جنایات آمریکا در جنگ جهانی اول باعث کشته شدن 17 میلیون انسان و مفقود شدن 45 هزار نفر شد.
غضنفرآبادی گفت: تشکیل جامعه ملل و وقوع جنگ جهانی دوم نیز به دلیل خودخواهی و زیاده خواهی آمریکا صورت گرفت ، جنایاتی که امروز نیز ادامه دارد.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: کشورهایی اقدام به تشکیل سازمان حقوق بشر نمودند که خود در عین ناعدالتی حقوقی مثل حق وتو را برای خود در نظر گرفته اند.
وی تصریح کرد: امروز نیز شاهدیم آمریکا در جدیدترین اقدام جنایتکارانه خود ، بیش از 2 هزار و 500 کودک مهاجر را از خانواده خود جدا کرده تا آنان را مجبور به ترک این کشور کند ، این جنایات در حالی رخ می دهد که امروز فریاد دفاع از حقوق بشر این کشور گوش جهانیان را پر کرده است.
در پایان این مراسم از خانواده شهیدان کشکولی و اسدی که در پروانه 655 حضور داشتند و به شهادت رسیدند تجلیل شد.
در ساعت 10 صبح روز 12 تیر 1367 هواپیمای ایرباس به شماره پرواز 655 از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد، هنوز 10 دقیقه از پرواز این هواپیما نگذشته بود که در ارتفاع 12 هزار پایی نزدیک تنگه هرمز و لارک بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس مورد حمله ناو وینسنس آمریکا قرار گرفت و مسافران آن به شهادت رسیدند.
در این پرواز ناتمام تمامی سرنشینان هواپیما جان باختند.
در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.
شهیده مریم اسدی جعفری به اتفاق همسرش سیروس کشکولی و دو فرزندش محمد و علی کشکولی ، از شهروندان شهرستان پیشوا در این پرواز حضور داشتند که به شهادت رسیدند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.