به گزارش خبرنگار ایرنا «نیره پیروزبخت» روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست شورای استاندارد استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: نظارت ها بر این نوع تجهیزات باید مستمر باشد زیرا حتی اگر یک کالا استاندارد هم باشد اما بکرات از آن استفاده شود، باید معاینه فنی آن انجام شود.
وی گفت: قانون اجازه داده آسانسور ساختمان های اداره های دولتی و تجاری را کنترل کنیم و دنبال موارد قانونی هستیم که آسانسور ساختمان های خصوصی نیز کنترل و معاینه فنی شوند.
پیروزبخت از همه مردم تهران خواست خودشان به دنبال استانداردسازی باشند.
وی همچنین درباره استاندارد مواد اولیه وارداتی نیز خاطرنشان کرد: به دنبال تمهیداتی هستیم تا مواد اولیه استاندارد وارد، در گمرک بموقع ترخیص و به چرخ تولید وارد شود.
به گزارش ایرنا، نخستین نشست شورای استاندارد استان تهران امروز درحالی در محل استانداری برگزار شد که مدیرکل استاندارد این استان در گزارشی با اشاره به وضعیت نامناسب استاندارد آسانسورهای این استان اعلام کرد: سال گذشته 700 مورد بازدید از آسانسورهای استان انجام شد که فقط پنج مورد منطبق با شاخص های استاندارد بود.
به گفته «محمودرضا طاهری» باوجود تذکر و پیگیری ها تاکنون تنها نقص 79 مورد از آسانسورهای بازدیدی رفع شده که در این حوزه نیازمند دستور ویژه استانداری برای استانداردسازی آسانسورها هستیم.
به گفته وی، سال 95 نیز از یک هزار و 418 آسانسور استان تهران که توسط بازرسان سازمان استاندارد بازدید شده تنها 16 مورد با استانداردها انطباق داشته است.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.