به گزارش ایرنا، دلاور بزرگ نیا روز چهارشنبه در سلسله نشست های گردشگری که در شهرداری منطقه 20 تهران برگزار شد، گفت: تمامی کارهای مطالعاتی و عملیاتی در مورد این طرح انجام شده و در مرحله معرفی این ظرفیت ها به مجامع بین المللی هستیم.
وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی با فرمانداری ری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همکاری لازم را داشته اند و سعی می کنیم تا این اتفاق مهم در حوزه گردشگری انجام شود.
طرح پیشنهادی ری به عنوان مقصد گردشگری سال 2019 جهان توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد داده شد و 30 اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان ری به تصویب رسید، پیش از این نیز تبریز در سال 2018 پایتخت فرهنگی جهان معرفی شد.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از هشت میلیون گردشگر از حرم عبدالعظیم (ع) و بقاع متبرکه این شهرستان دیدن می کنند، افزود: این ظرفیت موجب شده که این موضوع را با عزم و اراده جدی پیگیری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه صنعت گردشگری، اقتصادی درون زا و در راستای اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: گردشگری تنها صنعتی است که می تواند زمینه ساز صلح جهانی باشد.
وی گفت: باید با شرح خدمات و مطالعات در این خصوص، سرمایه گذاران را حضور در بخش گردشگری تشویق کنیم.

** ظرفیت های گردشگری ایران برای گردشگران ناشناخته است
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از جاذبه ها طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران برای گردشگران خارجی ناشناخته است که رسانه ها در معرفی این ظرفیت ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
حجت نظری عنوان کرد: با استفاده از تبلیغات و نماد سازی می توان گردشگران را به سمت این گنجینه های تاریخی و فرهنگی جذب کرد.
وی تصریح کرد: باید برای رونق صنعت گردشگری احساس مسئولیت داشت، چرا که این رویکرد می تواند اقتصاد کشورمان را از وابستگی به نفت خارج کند.
سلسله نشست های گردشگری با موضوع گردشگری در آینه ری امروز چهارشنبه با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران، شهرداران مناطق ١٢، ١٦، ١٨ و ٢٩ ، مدیران میراث فرهنگی استان و مسئولان شهرری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استوار و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر آثار تاریخی می توان به حرم مطهر امام راحل، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه ابن بابویه، مدفن بزرگان و مشاهیر، برج نقاره خانه، برج اینانج (گورستان سلطنتی)، کاروانسرای شاه عباسی، کاروانسرای کنارگرد، مسجد افضلیه، قلعه قاچاقاچ؛ متعلق به دوران صفوی، دژ رشکان، برج طغرل؛ برج پادشاه اول سلجوقیان، بقعه جوانمرد قصاب، ˈاستودان گبرهاˈ متعلق به سه هزار سال پیش، امامزاده بی بی زبیده(س)، زندان هارون و ... اشاره کرد.
7247/3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.