به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد صادقی روز چهارشنبه در جریان بازدید شهرداران مناطق 8 و 22 از مرکز مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت سامانه هشدار سریع زلزله در اعلام هشدار به سازمان های تخصصی قبل از رسیدن امواج مخرب افزود: رصد فعالیت گسل های اصلی شهر تهران به حداقل 50 دستگاه شتاب نگار نیاز دارد اما در حال حاضر تنها 4 دستگاه بر روی بخشی از گسل مشاء تامین و نصب شده است.
وی اظهار داشت: دوره آموزش سامانه فرماندهی حادثه (آی سی اس) و ارزیابی آسیب پذیری بافت شهری ویژه شهرداران و مدیران ارشد مناطق 22 گانه با هدف ارتقای آمادگی مدیریت شهری در رویارویی با حوادث و سوانح و تقویت ساختار ستادهای مدیریت بحران برگزار می شود.
جانشین شهردار تهران در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران تصریح کرد: با توجه به ایجاد ستادهای مدیریت بحران در مناطق 22 گانه به ریاست شهردار مناطق و شکل گیری ساختار سامانه فرماندهی حادثه و پیش بینی سهم و نقش مدیران ارشد در این سامانه، برگزاری دوره آموزشی با هدف آشنایی مدیران شهری با مفاهیم مدیریت بحران و لزوم ایفای نقش در چرخه مدیریت بحران شامل آمادگی ، مقابله و پیشگیری و کاهش خطرپذیری و بازسازی و بازتوانی ضروری است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه شهرداران نواحی در سال گذشته ، دومین دوره این آموزش تخصصی ویژه شهرداران، معاونان و مدیران ارشد مناطق که از جایگاه تعریف شده در سامانه فرماندهی حادثه برخوردارند از اواخر تیرماه در محل این سازمان برگزار می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: این دوره به صورت کارگاهی و یک روزه برگزار می شود و در هر دوره مدیران یک تا دو منطقه شهرداری حضور خواهند یافت و انتظار می رود با آموزش های ارائه شده دیدگاه و نگاه مدیران شهری نسبت به ضرورت کاهش مخاطرات و مدیریت حوادث و سوانح متحول و دگرگون شود.
همچنین سید احمد صفوی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 20 نیز در سخنانی برخورداری مدیریت شهری پایتخت از ردیف های مستقل بودجه ملی و نیز بودجه سالانه شهرداری را ضروری خواند و هزینه در این حوزه را نوعی سرمایه گذاری برای حیات شهر دانست.
وی در عین حال اجرای مستمر مانورهای کوچک و بزرگ آمادگی را ضروری خواند.
همچنین بهمن نوری شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 8 ، آموزش عمومی را در کنار آموزش تخصصی مدیران ضروری خواند و گفت: آموزش شهروندان نقش موثری در کاهش خطرپذیری و نیز کسب مهارت برای رویارویی عمومی در زمان حادثه دارد.
همچنین صمیم مرادی روزبهانی سرپرست معاونت آمادگی، عملیات و پدافند غیرعامل به صورت مبسوط به تشریح وظایف ستادهای مدیریت بحران مناطق، برنامه های سازمان، مخاطرات محتمل منطقه 8 و 20 در حادثه زلزله و الزامات تقویت ساختار مدیریت بحران از سطح منطقه تا سطح ناحیه و محله پرداخت.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.