سردار «حسین رحیمی» روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: این شرکت ها حدود 400 هزار گوشی در دو ماه گذشته وارد کرده و 100 هزار گوشی را هم در انبار نگه داشته بودند.
به گفته وی، گوشی های انبار شده این شرکت ها توسط پلیس توقیف شد.
سردار رحیمی تاکید کرد: صاحبان این شرکت های متخلف درحال سندسازی هستند تا از خود را اتهام ها مبرا کنند اما پلیس اسناد محکمی از تخلفات آنها در اختیار دارد.
وی افزود: این شرکت ها همچنین با ارز 4200 تومانی مقادیر قابل توجهی لب تاپ و قطعه های رایانه وارد کرده و با ارز آزاد فروخته بودند.
چندی پیش و پس از شروع برخی تجمع های کسبه و بازاریان که به وضعیت اقتصادی و نوسانات ارز گلایه داشتند، فهرست اسامی شرکت های دریافت کننده ارز 4200 تومانی ازجمله واردکنندگان گوشی تلفن همراه در دسترس قرار گرفت.

**صرافی هایی که با کارت دیگران ارز می گرفتند
فرمانده پلیس تهران بزرگ همچنین از برخورد با صرافانی خبر داد که با استفاده از کارت ملی برخی شهروندان ارز دولتی می گرفتند و در بازار آزاد می فروختند.
وی گفت: اخباری داریم که برخی صرافی ها با جمع آوری کارت ملی افراد معتاد، بیکار یا مسن درقبال پرداخت 30 تا 50 هزارتومان، ارز دولتی می گرفته اند و در بازار آزاد می فروخته اند.
سردار رحیمی افزود: بررسی فعالیت صرافی ها نشان می دهد که با استفاده از کارت ملی یکهزار و 800 نفر دو میلیارد دلار توسط این صرافی ها دریافت و در بازار فروخته شده است.
به گفته وی، تنها در یک مورد یک فرد، 60 میلیون دلار با استفاده از 15 کارت ملی ارز گرفته و در بازار آزاد فروخته است که برخورد با این افراد جریان دارد.

** بازداشت سلطان سکه
سردار رحیمی همچنین از بازداشت فردی معروف به سلطان سکه در تهران خبر داد و گفت: دو گروه معروف و بزرگ در بازار سکه را طی روزهای اخیر زدیم که یکی از آنها به سلطان سکه شهرت دارد.
وی افزود: این فرد 58 ساله که هرکاری در بازار سکه می خواست انجام می داد، سال 96 دو تن سکه جمع آوری کرده بود و امسال با قیمت دلخواه در بازار عرضه می کرد.
سردار رحیمی گفت: این فرد، تعدادی عامل در بازار داشت که فارغ از قیمت، فقط سکه های بازار را می خریدند و همراه با فرزندش و برخی از عوامل بازداشت شدند.
وی اضافه کرد: فرزند این فرد با وثیقه آزاد است و خود او در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.
فرمانده پلیس تهران بزرگ همچنین گفت: در یک مورد دیگر 170 میلیارد تومان سکه توسط یک فرد خریداری که با اقدام ویژه پلیس دو هفته پیش در مخفیگاهش دستگیر و بیش از 20 کیلو سکه و طلا از وی کشف شد.

**برخورد با باند جعل دلار
سردار رحیمی همچنین گفت: از یک باند 6 نفره مقادیری دلار جعلی توقیف که بخشی را در دلار توزیع کرده بودند اما بخش دیگر آن کشف شد.

ادامه دارد...
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.